Medlemsmøder skal genskabe fællesskabet

26. juni 2017  |  HK Kommunal Hovedstaden  |  Berit Andersen

Med ønsket om at øge sammenholdet og forhåbentlig også få flere medlemmer vil HK-klubben i Rødovre være noget mere for medlemmerne.

Arbejdsglæde-manifestHK-klubben i Rødovre er gået i offensiven. Flere nye initiativer har set dagens lys – eller er på vej – og som rundt om på kommunens arbejdspladser skal markere, hvem HK er, hvad klubben laver, og hvor tillidsrepræsentanterne i øvrigt befinder sig.

Et af initiativerne er ca. fire årlige fyraftensmøder. De første to er løbet af stabelen og bød på oplæg om arbejdsglæde, motivation, stress m.m. Og med tiden håber tillidsfolkene, at den første begejstring og entusiasme hos de fremmødte medlemmer vil brede sig, så endnu flere vil deltage i møderne.

– Det er vigtigt, at både medlemmer og ikke-medlemmer opdager det gode, som fagbevægelsen gør på mange områder. Derfor skal vi markere os som fagforening og har derfor valgt en mere udadvendt attitude end tidligere, siger tillidsrepræsentant i Jobcentret, Flemming Rønn, om HK-klubbens nye, regelmæssige medlemsmøder og øvrige initiativer.

Som han ser det, er noget af tidligere tiders fællesskabsfølelse gået fløjten, mens individualismen har taget over. Derfor håber han, at møderne kan være med til at genoplive sammenholdet og få flere til at indse, at – vi er nødt til at rykke sammen i bussen, for at sikre, at vi alle kommer godt frem, som han siger.

– Der kommer ikke så mange til møderne endnu. Men entusiasmen og begejstringen er der. Så der skal nok komme flere med, efterhånden som det gode rygte om møderne breder sig, mener tillidsrepræsentanten.

Kan ikke få glæde nok

I det hele taget mener Flemming Rønn, at hans kolleger fortjener både at have de bedste arbejdsvilkår – og at være glade. Som opfølgning på medlemsmødet om arbejdsglæde har han derfor delt et egentligt arbejdsglædemanifest ud på arbejdspladsen.

– Det er bare, fordi det har nogle gode pointer, og fordi jeg jo mener, at man aldrig kan få glæde nok i hverdagen, heller ikke på arbejdspladsen. Det er vigtigt, at vi hele tiden tænker på, hvordan vi kan glæde en kollega og dermed os selv. For eksempel med små positive bemærkninger. Det er vores alles ansvar at gøre arbejdsdagen god for hinanden, siger tillidsrepræsentanten.

HK-klubbens medlemsmøder er placeret lige efter fyraften og holdes tæt på arbejdspladsen. Planen er at holde tre eller fire om året. Det næste er til efteråret, og er et af de mere afslappede af slagsen, idet det går ud på at spille bingo – med præmier.

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK