Flotte taler og legater til årets dimittender

04. juli 2017  |  Sjælland

Sommerferien er skudt i gang, og fremtiden venter for årets dimittender. HK Sjælland var med til dimission på en række skoler i regionen og delte legater ud.

Bagude ligger en lang eksamensperiode, og forude venter nye udfordringer. Der var også lettelse og masser af smil på læben, da eleverne fik overrakt deres beviser. Og 13 elever kunne tage en ekstra anerkendelse med hjem.

Skolerne havde nemlig indstillet dem til at modtage årets HK-legater, som hver lyder på 1.000 kr. Legaterne bliver uddelt til elever, der har ydet en særlig indsats under uddannelsen. Ved nomineringen bliver der lagt vægt på både engagement, faglighed, personlige og sociale kompetencer.

Herunder får du et overblik over, hvem der fik legater.

Roskilde Handelsskole den 23. juni

De 6 elever fra Roskilde Handelsskole – Emilie Jul Lindquist, Mark Gürtler Hansen, Mette Waitz Pfeiffer, Sabrina Andersen, Jesper Doctor Olsen og Maria Denise Nielsen – fik overrakt deres legater fredag den 23. juni 2017. I baggrunden t.v. Esben Hansen, HK Sjælland, ved siden af et par af elevernes lærere. Foto: HK Sjælland

Glæden og stoltheden var til at spore hos de nyuddannede elever, der nu har sat et vigtigt punktum i deres liv. Der blev uddelt legater til årets elev på de 6 linjer: Økonomi, Offentlig Administration, Lægesekretær, Administration, Revision samt Spedition og Shipping.

Årets legatmodtagere var:

• Emilie Jul Lindquist – Spedition/shipping
  • Jesper Doctor Olsen – Administration
  • Maria Denise Nielsen – Lægesekretær
  • Mark Gürtler Hansen – Revision
  • Mette Waitz Pfeiffer – Offentlig administration
  • Sabrina Andersen – Økonomi, Virksomhed

Esben Hansen, HK Sjælland, der også er formand for det lokale uddannelsesudvalg, gav eleverne disse ord med på vejen:

- Pas på hinanden – fest grundigt – husk at fortælle omverdenen, hvor I har taget jeres uddannelse, og at det er en god uddannelse – tro på jer selv.

Praktikcenter Køge den 27. juni

Økonomielev Manja Petersen og administrationselev Oguzhan Temur ses her sammen med Esben Hansen, HK Sjælland, som uddelte legater ved en hyggelig reception tirsdag den 27. juni 2017 på Praktikcenter Køge. Foto: HK Sjælland

Næste stop var Praktikcenter Køge, hvor der var flotte taler fra underviserne, da eleverne fik deres velfortjente beviser. Underviserne sagde blandt andet, at meget engagement, vedholdenhed og stor faglighed havde præget årets elever.

Og opfordringen fra Esben Hansen, HK Sjælland, lød:

- Brug alle de erfaringer, I har, i jeres jobsøgning. Brug den fordel, I har med erfaringer fra andre brancher. Brug jeres netværk, herunder HK.

Esben uddelte 2 legater til:

• Manja Petersen – Økonomi
  • Oguzhan Temur – Administration

Flere af eleverne har faktisk allerede fået job, og det glæder os.

Holbæk Handelsskole den 27. juni

Sofie H. Stampe Andersen – administrationselev fra EUC Nordvestsjælland, Holbæk Handelsskole – med legatet, som blev overrakt af Esben Hansen, HK Sjælland. Foto: HK Sjælland

Tirsdag eftermiddag var turen kommet til eleverne fra Administrationsspecialet på Holbæk Handelsskole. De blev fejret ved en flot reception, hvor HK Sjælland uddelte 1 legat til:

• Sofie H. Stampe Andersen

Også her fik eleverne en opfordring med på deres vej til nye udfordringer:

- I har med jeres uddannelse mærket, hvordan det er på en arbejdsplads. I har fået arbejdsplads-
dannelse, haft kolleger, været en del af noget større og mærket på egen krop, hvordan I reagerer i forskellige situationer. Spring ud i det – det er gunstige tider – få luftet jeres CV.

ZBC/Selandia den 29. juni

De 4 legatmodtagere fra ZBC/Selandia med deres legater. På venstre fløj formand Estrid Husen, HK Stat Sjælland. Yderst til højre Esben Hansen, HK Sjælland

Sidste stop var ZBC/Selandia, hvor de stolte dimittender fra kontoruddannelserne Administration, Offentlig Administration samt Salgsassistent Tekstil og Salgsassistent uden profil blev hyldet med taler, HK-legater og selvfølgelig deres ’svendebrev’ i en fyldt sal med forældre, kærester, søskende og undervisere.

- Afvent ikke, at virksomhederne kommer til jer. Opsøg de brancher eller virksomheder, hvor I ønsker at arbejde. Forberedelse kommer sjældent skidt tilbage. Nu skal I feste, og det har I fortjent, men når sommerferien er forbi, så skal I allerede begynde at tænke i, hvordan efter- og videreuddannelse kan/skal integreres i arbejdslivet, sagde Esben Hansen blandt andet til dem.

De 4 heldige legatmodtagere var:

• Heidi Bagge Dalsø Schacht – Offentlig administration
  • Simone Sidney Banzon – Salgsassistent i kapitalkædedrift
  • Stephanie Mie Nordstrøm Kure – Administration
  • Stine Lomholdt – Salgsassistent uden profil

Vi ønsker alle dimittenderne et stort tillykke med uddannelsen og god vind fremover.

Uddannelse Elev

Job og rekruttering