Nu kan du booke samtale med karrierevejleder i HK MidtVest

08. august 2017  |  MidtVest  |

HK MidtVest har fået sin egen karrierevejleder, der skal hjælpe medlemmerne, når de står over for at skulle tage det næste skridt i deres arbejdsliv.

Karrierevejlederen er Hanne Lund-Nielsen.
- Karriere er meget mere og andet end at nå til tops i organisationen. Det kan være at opnå nye arbejdsopgaver, tage en efteruddannelse eller få et nyt job. Karriere er også, at du trives med dit job og dine arbejdsopgaver. Og jeg glæder mig til at sparre med medlemmerne omkring det næste skridt i deres arbejdsliv, siger hun.
Hanne Lund-Nielsen har hidtil været jobformidler i HK MidtVest og med til at igangsætte servicetilbuddet HK Jobbørs. Et tilbud, der skal skabe kontakt mellem medlemmer, der søger efter et nyt job, og arbejdsgivere i det midt- og vestjyske, der er på udkig efter medarbejdere. Som ny jobformidler er ansat Lone Bjørnkjær.

Book en samtale

Hanne Lund-Nielsen og Lone Bjørnkjær

Hanne Lund-Nielsen (til venstre) sidder som karrierevejleder i HK MidtVest klar til at guide medlemmerne, når de skal tage næste skridt i deres arbejdsliv. Lone Bjørnkjær (til højre) er i øvrigt ny jobformidler i HK MidtVest.

Der er mulighed for, at medlemmer af HK MidtVest fra mandag 4. september 2017 kan booke en individuel samtale med Hanne Lund-Nielsen. Karrieresamtalerne vil blive gennemført den første og sidste mandag i måneden.

Du booker en samtale her

Som karrierevejleder kan Hanne Lund-Nielsen blandt andet hjælpe med:

• At blive afklaret og klædt på til jobskifte.
  • Yde personlig sparring på ansøgning og CV.
  • Give sparring inden jobsamtalen.
  • At blive afklaret om præferencer og kompetencer og til at finde ud af, om du kan få mere ansvar eller nye opgaver.
  • Give sparring inden MUS-samtalen.
  • Give inspiration til relevant efter- eller videreuddannelse herunder, om du kan få dækket udgifterne til din efteruddannelse.

Nye behov

- Vores medlemmers jobsituation forandrer sig. Der er nye behov, og derfor skal vi selvfølgelig tilpasse os i HK, så vi afspejler den virkelighed, vores medlemmer er en del af. Flere eksisterende jobfunktioner bliver overtaget af robotter, bliver flyttet til udlandet eller bliver overflødige. Til gengæld opstår der nye jobfunktioner og muligheder, lyder det fra Inger Stranddorf, næstformand for HK MidtVest.
- Uddannelser forældes hurtigt, og derfor skal vi motivere til, at alle bliver ved med at udvikle deres kompetencer. Det handler om livslang læring. Udvikling i arbejdslivet er afgørende i en tid, hvor arbejdsmarkedet forandrer sig hurtigt. Derfor har vi i HK besluttet at have ekstra fokus på karriere og uddannelse og gøre en ekstra indsats for at hjælpe vores medlemmer med at blive klar til nye muligheder, siger hun.

En anden mulighed for sparring omkring det næste skridt i arbejdslivet er at ringe til HK’s Karrieretelefon på 3330 4460, hvor vejledere er klar ved telefonen hverdage kl. 13-16.

Hanne Lund-Nielsen

Hanne Lund-Nielsen er 48 år og har, inden hun kom til HK MidtVest, arbejdet som uddannelses-, virksomheds- og proceskonsulent hos UCH, Uddannelsescenter Holstebro.

Hun er både uddannet kontorassistent i Arbejdsministeriet i København, advokatsekretær i Tønder og lærer fra Nørre Nissum Seminarium.

Hun har løbende videreuddannet sig og har en diplomuddannelse i offentlig ledelse og er i gang med en master i vejledning.

Hanne Lund-Nielsen kan kontaktes på telefon 2348 4031 eller e-mail

Karriere Karriereudvikling