Fredericia ansætter ekstra borgervejleder

10. august 2017  |  HK Kommunal  |  Mogens Jepsen Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Byrådet i Fredericia ønsker at styrke den eksisterende ordning med borgervejledere, så de i endnu højere grad kan gå ind i konkrete sager og rådgive borgerne – særligt på jobcentret.

Fredericia har besluttet at ansætte endnu en borgervejleder, så kommunen nu to ansat i stillingen.

Byrådet ønsker at styrke ordningen, så borgervejlederne i endnu højere grad kan gå ind i konkrete sager og rådgive borgerne.

Det er særligt borgere i kontakt med jobcentret, som skal have glæde af opnormeringen.

Hver tredje kommune har borgerrådgiver

Især tænker man på de borgere, der gennem længere tid har haft verserende sager med kommunen – særligt hjælpe borgere med langvarige sager i Jobcenteret videre.

- Vi har mange svære sager på arbejdsmarkedsområdet, som er præget af meget detaljeret lovgivning og stram styring fra Christiansborg. Det betyder også, at vi har flere sager, hvor borgerne føler sig fanget og har svært ved at få afklaring på deres fremtid. Med den ekstra kapacitet bliver der flere ressourcer til at få kigget nærmere på de sager og hjælpe med at finde en løsning”, siger borgmester Jacob Bjerregaard (S).

Opnormeringen kommer i øvrigt netop som en opgørelse, som Avisen.dk har lavet, der viser at cirka hver tredje kommune nu har en borgerrådgiver.

Problemer med login?

Log ind med NemID