SAMDATA\HK podcast nr. 9 i 2017 - 3. sæson

14. august 2017  |  SAMDATA\HK   |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

I den første episode efter sommeren har vi besøg i studiet af Anders Colding-Jørgensen til en snak om automatisering og drømmen om det friktionsløse samfund - og ikke mindst hvad det gør ved os

Vi ser både på privatliv og arbejde, men fokuserer på automatiseringens indflydelse på os som mennesker.

Anders Colding har beskæftiget sig med menneskets forhold til teknologien i mange år, og selvom han sagtens kan se en masse positive effekter, så er han også bange for at vi - hvis vi sætter tingene på spidsen - er ved at automatisere og effektiviseres os til en verden, hvor vi bliver dummere, federe og mindre lykkelige.

Problemer med login?

Log ind med NemID