Seks gode måneder i Sampension

14. august 2017  |  HK Kommunal  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

For medlemmer af HK Kommunal med en pensionsopsparing i Sampension har de første seks måneder af 2017 været ganske indbringende.

Fra 1. januar til 30 juni i år er opsparingerne i Sampension vokset med 6,6 procent før skat. Selv de, som nærmer sig pensionsalderen og kun har få aktier i deres opsparingsportefølje, har kunnet indkassere et afkast på 1,9 %. Der er tale om en stigning et godt stykke over inflationen, idet de danske forbrugerpriser i samme periode steg med blot 0,9 procent.

- Det er især vores investeringer i aktier, som har givet pote over en bred kam. Sampension har således tjent gode penge til kunderne på aktieinvesteringer i danske virksomheder, ligesom europæiske og amerikanske aktier har givet gevinst i år, forklarer investeringsdirektør Henrik Olejasz Larsen, Sampension.

I hele  2016 var afkastene i Sampension på op til 9,7 procent. Ifølge pensionsbranchens egen sammenligning af investeringsafkast, "Fakta om Pension", er Sampension i top tre blandt de pensionsselskaber, der siden 2012 er allerbedst til at levere afkast til yngre kunder.

Sammenligning dit afkast

Vil du se, hvordan dit pensionsselskab klarer sig i sammenligning med andre, kan det gøres på pensionsbranchens officielle sammenligningsværktøj faktakompension.dk. Heraf fremgår afkast i markedsrente og gennemsnitsrente for pensionsordninger, der er overenskomstbaserede eller firmaaftalte.a.

Pension

Problemer med login?