Lidl i hele landet skilter nu med overenskomst

17. august 2017  |  HK Handel  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Lidl er den første supermarkedskæde i Danmark, der skilter med, at de har overenskomst med HK Handel.

De handlende i Lidl bliver nu mødt af et nyt overenskomstmærke i butikkernes indgangsparti, der viser, at Lidl har overenskomst med HK Handel. Foto: Lidl Danmark A/S

Skal din arbejdsplads have et overenskomstmærke?

Hvis din arbejdsplads har overenskomst med HK Handel, kan I kontakte kommunikationsmedarbejder Louise Toftebjerg Sjørvad på mail louise.toftebjerg.sjoervad@hk.dk eller tlf.: 3330 4831.

Er I ikke dækket af en overenskomst, kan I høre om mulighederne ved at kontakte den lokale HK-afdeling på tlf.: 7011 4545. Find din lokale afdeling her.

Siden 2015 har butikker, der har overenskomst med HK Handel, kunnet skilte med, at kunderne handler et sted, hvor arbejdsforholdene er i orden. Lidl Danmark har siden åbningen af den første butik haft overenskomst med HK Handel, og nu skilter Lidl også med dette i deres indgangsparti.

- Det er vigtigt for os i Lidl, at vores medarbejdere har det godt, og det betyder ikke mindst, at de arbejder under ordentlige forhold. Derfor valgte vi også allerede inden åbningen af den første butik i 2005 at indgå overenskomst med HK. Vi bakker selvfølgelig også op om initiativet med skiltning af samarbejdet, hvorfor man i dag kan se dette i samtlige 107 Lidl-butikker, siger HR-chef i Lidl, Sine Dolberg.

Mange butikker er med på mærkeordningen

Lidl er den første supermarkedskæde, der skilter med, at deres medarbejdere arbejder under ordnede forhold. Men også butikker som Paradis Is, Ny Form, Sport Outlet og i enkelte Fakta- og Spar-butikker kan forbrugerne se, at de handler et sted, hvor de ansatte er sikrede overenskomstmæssige rettigheder.
Mærket blev oprindeligt lavet for at orientere de handlende og oplyse om ordentlige arbejdsforhold, og med Lidls indførelse kan forbrugerne nu møde det i ca. 200 butikker i hele landet.

Overenskomst

Problemer med login?