Økonomisk hjælp ved barns kritiske sygdom

21. august 2017  |  HK Kommunal  |  HK Stat  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Kontakt Sampension, hvis dit barn får en kritisk sygdom. Diabetes 1 er nu omfattet af forsikringen.

Er du forsikret i Sampension, kan du have mulighed for en økonomisk håndsrækning, hvis dit barn under 18 år bliver ramt af en kritisk sygdom. Beløbet er 100.000 kr., og udbetalingen er skattefri.

Sampension vil gerne sikre, at alle ramte familier får deres penge og har derfor fokus på at informere om forsikringen. Personalet på sygehusene hjælper også med at oplyse familierne om muligheden. Du skal dog være opmærksom på, at Sampension ikke automatisk får besked, hvis dit barn får en kritisk sygdom. Ring til Sundheds- og skadesafdelingen i Sampension på tlf. 7755 6960, hvis du vil søge om udbetaling. Beløbet kan frit bruges på fælles oplevelser, orlov til forældrene, eller hvad der ellers kan lette dagligdagen.

Forsikringen forbedres løbende og er fra januar i år udvidet med diagnosen diabetes I, ligesom der er indført en udbetaling ved dødsfald. Man kan læse mere på sampension.dk, hvoraf det også fremgår, hvilke sygdomme der er omfattet af forsikringen.

Pension

Problemer med login?