Vi opdaterer vores it-systemer i dag 18/09-21 kl. 8.00 - 22.00, du kan derfor opleve, at du ikke kan logge ind i dette tidsrum.

Vi beklager ulejligheden.

SAMDATA\HK Podcast nr. 10 - 3. sæson

28. august 2017  |  SAMDATA\HK  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

I foråret kom der en undersøgelse fra Danmarks Evalueringsinstitut, hvori man blandt andet kunne læse om it-kompetencer hos medarbejdere i landets virksomheder - og det er ikke alle, der er lige gennemdigitaliserede, viser det sig. Faktisk viser tal fra SFI at op imod en million danskere savner grundlæggende færdigheder.

I denne episode af SAMDATA Podcast ser vi nærmere på udfordringerne med manglende it-kompetencer i de danske virksomheder, fra kurser til detailhandlende hele vejen op til de store spørgsmål om den såkaldte digitale transformation.

Til sidst er der som altid gode tips til læsning, apps og meget mere.

PRAKTISK

SAMDATA\HK podcasten sætter fokus på relevante it-faglige og it-politiske emner og nørdet igennem på helt specifikke temaer.
Tovholder på podcasten er it-faglig konsulent Jeppe Engell som sammen med Adam Bindslev og Anders Høeg Nissen er de faste værter på podcasten, der udkommer hvert 14 dag.

Formålet er at gøre lytterne klogere på hvad der sker i deres arbejdsliv her og nu og i fremtiden, og gå i dybden med problemstillinger fra It-professionelles hverdag.

Tak fordi du lytter med – får du lyst til at komme med ris og ros, kan du sende en e-mail til jeppe.engell@hk.dk og hvis du har tekniske spørgsmål eller kommentarer kan de sendes til anders@podlab.dk

Problemer med login?

Log ind med NemID