Husk beskyttelse – i solen og i arbejdslivet

29. august 2017  |  Midt

Is, solcreme og en opfordring til at huske beskyttelse – mod solen og i arbejdslivet. "En super god idé" lyder dommen fra Trine Niebuhr, der fik besøg i solen.

Trine Niebuhr og veninde

"En super god idé" lyder dommen fra Trine Niebuhr (th.), der fik besøg af HK Midts sommerkampagne "Husk beskyttelse" mens hun lå med en veninde i solen i Munke Mose i Odense.

- Vi tænkte, hvem det var, der kom hen til os med en trækvogn…, fortæller Trine Niebuhr, der nød solen sammen med en veninde i Munke Mose. Her fik de besøg af Joan og Nikita fra HK Midt, der var på tur med kampagnen ”HUSK BESKYTTELSE – i fritiden og i arbejdslivet”.

Med i trækvognen havde Joan og Nikita både is, solcreme og en opfordring til at huske beskyttelse – også i arbejdslivet:

Jeg synes, det er en super god ide, fordi det viser, at HK favner bredt. Vi fik samtidig en god snak over isen, hvor det var tydeligt, at de to piger vidste, hvad de havde med at gøre.

-  De var nogle søde og varme mennesker, og vi følte ikke på noget tidspunkt, at om to minutter, så er vi allerede meldt ind, fortæller Trine Niebuhr, der selv oprindeligt har arbejdet på butiksområdet.

Velsmagende sidegevinst

For Trine gav mødet med HK Midt og sommerkampagnen samtidig en velsmagende sidegevinst:
   - Der var gevinst på det billede, jeg lagde op på min Facebookside, efter vi talte sammen i Munke Mose. Det var et gavekort på 1000 kroner til Allégårdens Slagter, og da Joan og Nikita kom og afleverede gevinsten fik jeg sagt til dem, at jeg synes, de havde været søde, professionelle og på ingen måde anmassende, fortæller vores glade vinder.

Med glimt i øjet

Pia Thurøe, der er sektorformand for HK Handel Midt, har selv været på tur med kampagnetrækvognen. Hun glæder sig over kommentarerne fra Trine Niebuhr:

Det fortæller os, at folk godt kan lide det uformelle møde med os, hvor vi kommer med glimt i øjet og et enkelt budskab om, at beskyttelse er vigtig. Det gælder, uanset om du er i solen eller er på arbejde.

Fakta
Medarbejdere fra HK Midt har sommeren igennem været på besøg med HUSK BESKYTTELSE-kampagnen forskellige, solrige steder på Fyn. Fra Smørmosen på Thurø til Munke Mose i Odense har der været kampagnetrækvogne på besøg.

Budskabet er enkelt: I solen og varmen er beskyttelse vigtig, så vi udleverer solcreme, solbriller og en kold is. Men også i arbejdslivet er det vigtigt med beskyttelse – for eksempel hos en fagforening, der står klar med faglig, juridisk bistand, når der er brug for det. Et budskab de unge er med på; langt de fleste, vi har talt med, er medlem af en fagforening.

Organisering Medlemskab

Få tips, tricks, nyheder og hør om kommende arrangementer:

HK Midts Facebookside

se alle de fordele