HK'erne skal helt tæt på en Lamborghini

04. september 2017  |  Østjylland  |

HK’erne i Østjylland har mange drømme. På fredag den 8. september inviterer vi derfor alle medlemmer til at drømme om at få råd til en Lamborghini. Et eksemplar af luksusbilen vil holde foran HK i Brabrand, så alle medlemmer kan se, røre og måske sidde i bilen.

HK'erne skal helt tæt på en Lamborghini

Hvor tæt kan en HK’er komme på en Lamborghini, hvis regeringens skattereform bliver virkelighed? Og er det overhovedet en Lamborghini, vi har de største drømme om?

Med regeringens Lamborghini-reform, vil den lavtlønnede HK’er få en skattelettelse på 5000 kroner om året. Hvis en ny Lamborghini koster 8 millioner, skal HK’ere altså drømme i 1600 år, inden luksusbilen kan holde i garagen.

HK’erne har fået en væsentlig rolle i regeringens skattereform med påstanden om, at eksempelvis en kassedame vil få større skattelettelser end en direktør. Relativt set. For ifølge regeringen bor de lavestlønnede HK’ere i lige så dyre boliger, som dem, der tjener mere end en million om året.

- Regeringen må sidde fast i drømmeland, hvis den selv tror på, at beregningerne er i overensstemmelse med virkeligheden. En helt almindelig HK løn giver hverken råd til store dyre boliger eller Lamborghinier i garagen. Heller ikke selv om skattereformen bliver en realitet, siger formand for HK Privat Østjylland, Søren Sørensen.

I HK Østjylland er vi dog enige i, at vi skal drømme om bedre forhold for HK’erne. Derfor inviterer vi alle medlemmer til at give drømmene frit løb.

- Vi har lejet en Lamborghini og serverer et glas champagne. Så kan HK’erne selv se nærmere på luksusbilen og vurdere, om det er sådan en, de drømmer om, eller om eksempelvis højere løn, efter- og videreuddannelse eller mindre ulighed i samfundet har større prioritet, siger formand for HK Østjylland, Jesper Thorup.

Lamborghinien holder på parkeringspladsen foran HK Østjylland, Sødalsparken 22, 8220 Brabrand, fredag den 8. september fra kl. 14.30-16.30. Alle HK medlemmer er velkomne.

Løn

HK ØSTJYLLAND