Inspirationsdag for TR og AMR

08. september 2017  |

Torsdag 2. november kl. 9-17 inviterer HK it, medie & industri Hovestaden alle tillids- og arbejdsmiljørepræsentanter til den årlige "Inspirationsdag for tillidsvalgte".

På programmet er blandt andet foredrag om søvn, workshops om en række forskellige emner, og oplæg om digitalt selvforsvar. Som afslutning på programmet spiller teatret Rejsescenen stykket "Løn til at leve af", inden vi kl. 17 slutter dagen af med en tapas-menu i kantinen

Alle tillids- og arbejdsmiljørepræsentanter får tilsendt en trykt invitation med det fulde program for dagen og oplysninger om tilmelding og valg af workshop, men sæt allerede nu kryds i kalenderen 2. november

Søvnens gode egenskaber

Søvnvejleder Mikael Rasmussen fortæller om søvnens gode egenskaber

Vi bruger ca. 1/3 af vores liv på at sove. Rent videnskabeligt gives der ikke noget sikkert svar på hvorfor vi skal sove. Men kommer dog svaret nærmere når vi ser på hvad der sker når søvnen forstyrres, og hvad det betyder for menneskets ydeevne og trivsel. Motion og kost og deres betydning for vores helbred og livskvalitet er efterhånden blevet almenviden for de fleste af os. Desværre kan man ikke sige det samme om søvnen.

Under søvnen sker der en lang række af forskellige processer, som alle har stor betydning for dit helbred og din psyke. Søvn er den reneste naturmedicin, der holder humøret højt og sygdomme fra døren. Helt uden bivirkninger. Vær god ved søvnen – så er den også god ved dig.

Oplægget vil være en introduktion til søvnens gode egenskaber, og deltagerne vil blive bekendte med, hvorledes en bedre søvn kan styrke dem både psykisk og fysisk. Deltagerne vil få en dybere indsigt i, hvad søvnen gør ved dem, og hvorledes en optimal søvn-cyklus i forbindelse med skifteholdsarbejde kan være medvirkende til et højere energiniveau i løbet af dagen. Helt konkret vil deltagerne modtage gode råd til at sove bedre og få mest ud af deres søvn. Der tages udgangspunkt i den senest forskning på området med fokus på gode råd samt brugbare teknikker til at forbedre egen søvn.

Læs mere om søvn på www.mikael-rasmussen.dk

Workshops

Vælg en af følgende workshops

• Den nye persondatalov
  • Skiftehold og søvn
  • Hvordan tager vi godt imod nye kolleger og elever?
  • Arbejdsmiljørepræsentant i praksis

Digitalt selvforsvar

Pernille Tranberg giver dig en rundtur i, hvad du skal være opmærksom på i din digitale adfærd.

Tænker du nogen sinde over, hvem der ved hvad om dig på nettet? At din færden på hjemmesider og brug af apps kan få utilsigtede konsekvenser? Når du søger, e-mailer og holder kontakt, tracker dine skridt eller fertilitet er det alt andet end ‘gratis’. Du betaler ofte med dine persondata. Virksomheder indsamler, analyserer og videresælger informationer om dine interesser, smag, religion, alder, politiske overbevisning, helbred, seksuelle orientering, venner osv. Alt sammen en del af en ny eksplosivt voksende big data industri.

Løn til at leve af

Rejsescenen spiller "Løn til at leve af"

Rejsescenen lægger op til debat om udviklingen på det danske og det europæiske arbejdsmarked, hvor vikararbejde og andre atypiske ansættelser bliver mere og mere almindelige. Det betyder at sikkerhed i ansættelsen, pensionsvilkår og andre goder, som lønmodtagere har tilkæmpet sig over årtier, nu udfordres til fordel for et mere usikkert arbejdsmarked.