Frokost og ny overenskomst på 30 minutter

12. september 2017  |  Midt

Hvor meget kan man nå i frokostpausen? Både frokost fra pølsevogn og oplæg om din næste overenskomst var svaret, da HK Kommunal Midt kom på besøg hos Fredericia Kommune.

”Få en hotdog og en snak om din kommende overenskomst” lød opfordringen fra HK Kommunal Midt, da HK’erne på rådhuset i Fredericia i mandags fik besøg. Med sig havde HK-medarbejderne nemlig både pølsevogn, afdelingssektorformand Pia Tørving og Mads Samsing, næstformanden i HK Kommunal. Både Pia Tørving og Mads Samsing holdt oplæg om de kommende overenskomstforhandlinger, og fortalte hvorfor det er vigtigt at medlemmerne kommer med deres ønsker:

- Når vi er ude og møde medlemmerne på den her måde, så er det også for at huske dem på, at de skal få indsendt deres ønsker til overenskomstforhandlingerne. For medlemmerne er kampagnen en rigtig god mulighed, hvis de vil have indflydelse på deres egen overenskomst. Alle deres bidrag bliver taget med i den samlede vurdering, når der skal formuleres krav til arbejdsgiverne, forklarer Pia Tørving om det gode tilbud med både frokost og OK18-snak:

Det er vores mål, at medlemmerne kan genkende nogle af deres egne ønsker i de krav, vi ender med at præsentere for arbejdsgiverne senere i forløbet og i de efterfølgende overenskomst-resultater.

”Man føler sig inddraget…”

Heidi Poulsen

Heidi Poulsen synes det er "et super godt initiativ" at HK gør opmærksom på de kommende overenskomstforhandlinger, og spørger efter medlemmernes input. - Det gør, at man føler sig inddraget, lyder det fra hende.

Heidi Poulsen fra Sygedagpenge og Fastholdelse i Fredericia Kommune vidste godt, at der var overenskomstforhandlinger på vej – og hun glædede sig over besøget:

- Jeg havde læst i HK Bladet, at der snart var overenskomstforhandlinger. Så det vidste jeg godt. Der var en del af det, vi hørte i dag, som jeg allerede vidste, men det var rart at få det genopfrisket og få det sidste nye med. Det er et super godt initiativ, at HK gør opmærksom på forhandlingerne. Det gør, at man som medlem føler sig inddraget i processen, siger Heidi og tilføjer et af hendes ønsker til forhandlingerne om OK18:

Et af mine ønsker er helt sikkert, at der bliver sat lidt mere fokus på familier med større børn. Både familier med små børn og seniorer har omsorgsdage. Måske kunne man forhøje alderen til fx 12 år for børnenes omsorgsdage, så de holdt lidt længere

Postkort, online, konkurrence – og dagens vinder

Heidi Christoffersen vandt et gavekort til sin afdeling i OK18-quiz'en som HK Kommunal Midt havde med rundt.

Heidi Christoffersen (tv.) vandt et gavekort til sin afdeling i OK18-quiz'en som HK Kommunal Midt havde med rundt. Pia Tørving, formand HK Kommunal Midt, overrækker på fotoet.

Informationspakken om OK18 består af 2 foldere om overenskomster – inkl. ordforklaring, et postkort til at skrive ønsker til overenskomstforhandlingerne på samt en konkurrence. Derudover er der også en hjemmeside med tidslinje, artikler og mulighed for at komme med ønsker med meget mere: www.hk.dk/ok18

Dagens ene heldige vinder under besøget i Fredericia var i øvrigt Heidi Christoffersen, Børn & Ungeforvaltningen i Fredericia Kommune:
   - Jeg nåede lige at udfylde både postkort med mine ønsker og konkurrencen, inden foredraget var ovre. Jeg synes, det var godt med foredrag og materiale. Særligt konkurrencen gav hurtigt noget viden. Og så var jeg så heldig, at jeg vandt et gavekort til bageren for mig og kollegerne. Så det er jo dejligt, smiler Heidi Christoffersen.

Dagens anden heldige vinder var Anita Fredslund fra Jobcenteret i Fredericia Kommune, som også var glad for sit gavekort.

Fakta om OK18-kampagnen
HK Kommunal Midt er i uge 36-39 på tur rundt til medlemmernes arbejdspladser med materiale om OK18 og en opfordring til at udfylde postkort med ønsker til OK18, så de kan komme med i prioriteringen, når kravene skal formuleres. Se mere på www.hk.dk/ok18

Målet er at nå rundt til alle medlemmer. Hvis du ikke kan vente, så tag fat i din tillidsrepræsentant, der kan hjælpe med spørgsmål eller med at sende ønsker ind til OK18. Vi glæder os til at læse dem alle!

OK18 Overenskomst

Få tips, tricks, nyheder og hør om kommende arrangementer:

HK Midts Facebookside

se alle de fordele
du kan få glæde
af som hk-medlem

HK Medlemsfordele

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK

Vi er ved telefonerne mandag til torsdag kl. 8-17. Fredag kl. 8-16.

Ved tekniske problemer på hjemmesiden, ring til 4437 1563. Åbent 6-24.

Mit HK

Log på Mit HK