OK18-besøg om DIN næste overenskomst

12. september 2017  |  Midt

Næste år skal der forhandles ny overenskomst - OK18. Derfor kan du i den kommende tid møde medarbejderne fra HK Kommunal Midt, der er på landevejen på Fyn og i Fredericia-området til en snak om DIN næste overenskomst.

Carina Hansen og Charlotte Halbro er nyvalgte tillidsrepræsentanter, og fik som de første et indtryk af OK18-rundturen på deres introdag i HK Kommunal Midt:

• Hvad kunne du godt tænke dig skulle være en del af vores næste overenskomst OK18?
  • Hvad betyder noget for dig og dine kolleger i hverdagen?
  • Hvad skal vi have med i forhandlingerne?
  • Efteruddannelse, løn, pension, arbejdsmiljø?
Ved de seneste overenskomstforhandlinger har HK Kommunal spurgt medlemmerne om råd til, hvad der skal sættes fokus på i forhandlingerne. Det er der hver gang kommet flere tusinde gode forslag ud af – bl.a. via de velkendte postkort, som HK-medarbejderne også denne gang har med sig rundt.

Tillidsrepræsentanter bakker op

Carina og Charlotte

Carina Hansen (tv.) og Charlotte Halbro (th.) er nyvalgte tillidsrepræsentanter i hhv. Odense og Assens kommune, og de bakker op om OK18-kampagnen som HK Kommunal Midt har sat i søen for at få medlemmernes input til overenskomstforhandlingerne.

Inden HK’erne kommer på besøg, har de ofte aftaler med lokale, kommunale tillidsrepræsentanter, der bakker op om OK18-kampagnen. To af dem er Carina og Charlotte, der på deres TR-introkursus blev briefet om OK18-kampagnen og ser frem til et besøg:

Carina Hansen, tillidsrepræsentant i Odense Kommune, Ældre- og Handicapforvaltningen:

Jeg glæder mig til at komme tilbage til kollegerne med OK-kampagnen. For jeg synes, det er en god ide med postkortene og at HK Kommunal Midt følger op ved at komme ud på OK-besøg. Det giver både nærhed og nærvær.

Charlotte Halbro, tillidsrepræsentant, Jobcentret i Assens:

Jeg kan godt lide ideen med OK-postkortene, fordi det ikke bare er endnu en pjece. Det er en måde, hvor vi alle kan få indflydelse på vores kommende overenskomst på. Det giver et andet ejerskab på overenskomsten, når du kan se, at noget af det, du har skrevet på dit postkort er med i overenskomsten. Det er medinddragelse på højeste plan.

pia tørving
Pia Tørving,
formand
HK Kommunal Midt
Pia Tørving, sektorformand, HK Kommunal Midt:
   - Det er altid super spændende at komme ud og høre, hvad vores medlemmer har af ønsker og ideer til vores arbejde med den kommende overenskomst. Derfor glæder vi os til at tale OK med jer. Vi gentager succesen med vores postkort fra de senere år, som du kan udfylde og give os med – eller sende ind. Før den seneste overenskomstforhandling modtog forbundet tusindvis af postkort med masser af gode input om, hvad der betyder noget i hverdagen ude på vores kommunale arbejdspladser.

Fakta om OK18-kampagnen
HK Kommunal Midt er i uge 36-39 på tur rundt til medlemmernes arbejdspladser med materiale om OK18 og en opfordring til at udfylde postkort med ønsker til OK18, så de kan komme med i prioriteringen, når kravene skal formuleres. Se mere på www.hk.dk/ok18

Målet er at nå rundt til alle medlemmer. Hvis du ikke kan vente, så tag fat i din tillidsrepræsentant, der kan hjælpe med spørgsmål eller med at sende ønsker ind til OK18. Vi glæder os til at læse dem alle!

OK18 Overenskomst

se alle de fordele