PKA giver den højeste kontorente

20. september 2017  |  HK Kommunal  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Målt på forretning af pensionskonti ligger PKA nu i spidsen i Danmark. Forklaringen er en solid økonomi, og den høje kontorente på syv procent forventes at kunne fortsætte i de kommende fire år.

Lægesekretærer og andre medlemmer af HK Kommunal, der har deres pensionsopsparing hos PKA, kan fra 1. oktober se frem til en rekordhøj vækst i deres opsparede midler. Med syv procent som fast forretning har PKA nu branchens højeste, idet den hidtidige indehaver af førstepladsen, Lærernes Pension, er henvist til at være nummer to. Hos lærerne er kontorenten 5,61 procent.

PKA har et mål om at fastholde den høje kontorente på syv procent de næste fire år.

- Det er meget tilfredsstillende, at vi i PKA har så velkonsolideret en økonomi, at vi kan forrente pensionerne med syv procent. Det betyder virkeligt noget for den enkeltes pension. Det er også et vigtigt signal at sende til vores medlemmer og fremtidige kunder, at hos PKA får man stigende pensioner, høje renter og betaler lave omkostninger, siger Peter Damgaard Jensen, administrerende direktør i PKA.

PKA har en samlet formue på 250 mia. kr. og 300.000 medlemmer fordelt på tre pensionskasser inden for social- og sundhedsområdet.

Pension

Problemer med login?