Mange går glip af erstatning, fordi de kommer for sent

26. september 2017  |  Sydjylland  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Pådrager du dig en arbejdsskade, så kontakt HK Sydjylland med det samme. Vi guider dig gennem alle reglerne og øger chancen for, at du får erstatning.

HK Sydjylland oplever desværre et stigende antal medlemmer, som først kontakter fagforeningen, når de har fået et afslag i deres arbejdsskadesag.

På det tidspunkt er det som regel svært, og i værste fald umuligt for HK at yde den hjælp, der kunne have sikret en vundet sag. Mange medlemmer mister en berettiget godtgørelse eller erstatning på den baggrund.

Det er derfor vigtigt at kontakte HK Sydjylland hurtigst muligt, hvis du får en arbejdsskade, eller bare har mistanke om, at du har pådraget dig én.

Du er velkommen hos vores arbejdsskadeteam

I HK Sydjylland har vi et stærkt arbejdsskadeteam, der består af 2 ansatte, nemlig socialrådgiverne Angelica Christiansen og Kim Røhling Petersen. Deres kerneopgave er netop at hjælpe medlemmerne med arbejdsskadesager.

- Der er mange spørgsmål og mange papirer i en arbejdsskadesag, og det er vigtigt, at de besvarelser, der afgives til Arbejdsmarkedets Erhvervssikring er fyldestgørende. For at få anerkendt en arbejdsulykke eller en arbejdsbetinget lidelse er der en række kriterier, der skal være opfyldt, og hvis man ikke kender dem, kan det være svært for det enkelte medlem at lave en fyldestgørende beskrivelse, siger Angelica Christiansen.

Kim Røhling Petersen supplerer:

- Specielt ved ulykker er det vigtigt, at ulykken bliver beskrevet meget præcist, idet vi hvert år oplever arbejdsskadesager, der ikke bliver anerkendt fordi, der opstår usikkerhed om selve ulykken, og hvad der egentligt skete.

Udover at yde hjælp til selve arbejdsskadesagen, vurderer Arbejdsskadeteamet også, om du eventuelt kan gøre yderligere krav gældende efter Erstatningsansvarsloven, fx for svie og smerte og tabt arbejdsfortjeneste.

Du kan læse mere om HK Sydjyllands arbejdsskadeteam her.

Arbejdsskade

Problemer med login?