Et historisk farvel i fagforeningen

26. september 2017  |  HK Trafik & Jernbane  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Efter 39 år i fagbevægelsen – heraf de 10 sidste år i HK Trafik & Jernbane – trækker vores chefkonsulent Flemming Bock sig nu tilbage med udgangen af september 2017 for at gå på pension, og overlade scenen til nye kræfter.

Derfor har vi inviteret alle medlemmer, familie, tillidsfolk og samarbejdspartnere til en afskedsreception nu på mandag 2. oktober kl. 14 – 16 i vores lokaler i HK Huset, Weidekampsgade 8, hvor der vil være lidt til ganen og halsen. Kom som du er lige fra arbejdet – vi holder det hele i en afslappet atmosfære.

Flemming har gennem sit arbejdsliv været vidt omkring – men altid i nærheden af jernbanen. I mange år var han formand for SID – i dag 3F’s – afdeling, altså jernbanearbejdere i DSB og Banedanmark – og samtidig landsklubformand. Fra 1996 – 2002 var han medarbejdervalgt repræsentant i DSBs bestyrelse. Fra 2004 – 2007 var han ansat som først uddannelseskoordinator og siden administrationschef i DSB Fremføring. Og slutteligt endte han som, først sekretariatsleder i -HK Trafik & Jernbane, og siden 2014 som chefkonsulent.

Mange kender især Flemming fra hans aktive politiske dage hvor han især førte an i kampen for at bevare DSB Gods frem til år 2000. Desværre tabte vi alle sammen den kamp selvom man i dag kun har hovedrysten tilovers for dette. I dag sukker man efter et velfungerende system for ”gods på skinner”- men nu er vi i overvejende grad reduceret til et transitland for andre mere fremsynede godsoperatører i nabolandene.

Vi håber så mange af jer som muligt vil komme forbi og hilse på - og gøre denne dag til noget helt særligt for Flemming.

Vel mødt.

Dennis A. Jørgensen, formand