Formand siger tak for gode kampagneuger

26. september 2017  |  Sydjylland  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Formanden for HK Kommunal Sydjylland gør status efter to begivenhedsrige uger, hvor medlemmernes input er strømmet ind før forhandlingerne om den næste overenskomst, OK18.

Lene Roed præsenterer tillidsvalgte for de nyindkomne medlemsønsker.

Lene Roed er ikke helt kommet sig endnu efter kampagnen for at indsamle ønsker og andre tilbagemeldinger fra HK Kommunal Sydjyllands medlemmers arbejdsliv.

- Det er har været to fantastiske uger med mange forskellige aktiviteter og arrangementer på vores kommunale og regionale arbejdspladser. Idérigdommen har været stor – morgenseancer med udlevering af morgenbrød, frokostmøder og eftermiddagsmøder med muffins, vores tillidsrepræsentanter har haft åbent kontor eller haft en stand, hvor medlemmerne kunne komme forbi og få en ”snak” om det de var optaget af i deres arbejdsliv, fortæller hun.

- Adskillige arbejdspladsbesøg med udlevering af materiale til vores medlemmer. TR’er har afleveret materiale og personligt indsamlet materiale og haft rigtig mange gode dialoger med vores medlemmer, der har bidraget til viden og fået sat fokus på, hvad det vil sige at ”lave” en overenskomst, siger Lene Roed.

Dialog styrker

Lene Roed deltog selv i nogle af morgenseancerne, hun stod på en stand i forhallen på et rådhus og var med til flere fyraftensmøder.

- Det er altid inspirerende og motiverende at møde medlemmerne og have dialog med dem om, hvad der fylder i hverdagen. Blive klogere på, hvad de sætter pris på og som de bestemt ønsker fastholdt og ligeså få en dialog om det vigtige ved at stå sammen på en arbejdsplads og være en del af fællesskabet og støtte op om de valgte tillidsrepræsentanter, siger hun.

Masser af postkort

Lige før stakken med de første 700 postkort blev gennemgået

Successen for kampagnen er let at måle på antallet af tilbagemeldinger, og her kan Lene Roed rapportere om fremgang.

- Vi har modtaget ca. 900 postkort retur og forventer at runde de 1.000 postkort – det er bare så flot. Stor tak til både tillidsrepræsentanter og medlemmer for deres input til OK18. Ved OK15 fik vi 800 postkort, så flere er blevet involveret og har bidraget med flere input, slutter formanden.

Postkortene vil indgå i overvejelserne, når HK Kommunals forbundssektorbestyrelse den 12. oktober fastlægger kravene til KL og Danske Regioner. Det er samtlige overenskomster på HK Kommunals område, som skal fornys fra 1. april 2018, og forhandlingerne starter lige efter nytår.

Disse tilbagemeldinger var der flest af

Løn:

• Generelle lønstigninger 2 x årligt - mange udsagn om dette

Arbejdsmiljø:

• God ledelse
  • Indsats overfor mobning

Kompetencefonden:

• Bevare kompetencefonden
  • Nogle betalte fridage i forbindelse med kompetenceudvikling/studiedage

Arbejdstid:

• Bevare den betalte frokostpause - mange kort med dette
  • Max. 37 timers arbejdsuge

Fritvalgsordning:

• Fritvalg omsorgsdage/seniordage – der er MANGE kort med teksten omsorgsdage til alle, og mange kort også med seniordage

Tillidsvalgte:

• Synlige TR (sikre TR-vilkår)
  • Tillæg til AMR

Seniorer:

• Seniordage fra 55 år

Omsorg:

• Omsorgsdage til alle mange kort på dette

Andet:

• Forsikringer koblet på medlemskab – tandforsikring, sundhedsforsikring, lønforsikring (bedre dækning) mange kort med ønske om sundhedsforsikring
  • Flere elever- så faget ikke uddør

Kommunal

Læs formandens blog

Lene Roed

Vil du vide mere om HK Kommunal Sydjylland?

Klik og læs

Problemer med login?