HK Midt åbner for e-sport med LAN-party og FIFA CUP

26. september 2017  |  Midt Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

e-sporten vokser i Danmark, og nu tager HK Midt succesen til sig som medarrangør af HK FIFA CUP og HK LAN 2017.

Vi har længe talt om, at vi gerne vil være en del af e-sporten. For det sender et signal om, at vi er med der, hvor de unge har deres interesse

siger Martin Rasmussen, der er afdelingsformand i HK Midt.
  HK LAN 2017   HK FIFA Cup 2017

Fra 6.-8. oktober forvandler Odin Havnepark sig til en gamer-zone, når forhåbentlig over 300 gamere indtager havneparken for at dyste mod hinanden i spil som FIFA, Heartstone, Counter-Strike og League of Legends:

- Arrangementet gør ikke bare HK Midt synlig som medsponsor. Ideen er også at vise, at e-sport er en ny jobtype, som vi også forholder os til som fagforening. For som vi så tidligere på året, så har det danske e-sports succeshold Astralis valgt at melde sig i Danske Elitesportsudøveres Forening (DEF), fordi de også så behovet for at have en faglig sparringspartner i form af en engageret fagforening, fortæller Martin Rasmussen om baggrunden for, at HK Midt har taget controlleren i egen hånd og lægger lokaler til HK FIFA CUP og HK LAN 2017.

Han glæder sig samtidig over, at Odenses borgmester Peter Rahbæk Juel slår et slag forbi eventen – og dermed også slår et slag for selve e-sporten, der har godt fat i odenseanerne og fynboerne.

Se mere info om HK LAN og HK FIFA Cup længere nede i artiklen - inkl. muligheden for at tilmelde dig, dit barn eller andre, du kender, der spiller computer eller FIFA.

e-sport møder real world-sport: OB-spillere gamer forbi

- Det er to prøveballoner, hvor vi prøver af, hvordan det er at holde den slags events i Odin Havnepark for en yngre målgruppe. Og selvom vi allerede har mange tilmeldinger, så kan du stadig nå det, siger Martin Rasmussen:

Vi gør en masse for at gøre det til en særlig oplevelse for deltagerne. For eksempel når e-sport møder real world-sporten. OB er nemlig en af vores samarbejdspartnere, der har et par superligaspillere med herude på selve dagen, så nogle af FIFA-gamerne kan prøve kræfter med dem. Det vil for mange deltagere være en fed aktivitet at spille mod superliga-proffer, men på gamernes egen hjemmebane.

Om HK FIFA Cup og HK LAN 2017

HK FIFA Cup
HK FIFA Cup 2017Turneringen afholdes på Playstation 4, hvor der dystes i, hvem der er bedst på den digitale fodboldbane i FIFA18. Samlet er der præmier for over 10.000 kr - også til dem, der ikke når hele vejen i turneringen. Der trækkes nemlig lod undervejs blandt dem, der falder ud, om præmier som fx. burgergavekort til Bulls, cafegavekort og lign. Deltagerne skal dog tabe 2 kampe, før de er helt ude af turneringen, så der er gode chancer for at få dystet med de andre.

Til 1. - 4. pladsen er der lækre præmier, bl.a. i form af signerede OB-trøjer, FIFA18 spil, VIP-tur til kamp på EWII Park, gavekort og meget andet. Se den komplette præmieliste på eventet på Facebook, hvor du også kan tilmelde dig, eller dit barn.

HK LAN 2017
HK LAN 2017HK Lan er et splinternyt LAN i Odense. Dørene åbnes fredag den 6. oktober klokken 16.00, og de fortsætter helt frem til søndag den 8 oktober klokken 16.00. I alt 48 timer med League of Legends, CS:GO, Overwatch og HeartStone. Det bliver godt!

LAN'et handler om at gamerne kommer og spiller mod hinanden på egne computere i løbet af weekenden. Desuden er der turneringer i de store, kendte spil hvor der er flotte pengepræmier til de bedste. Læs meget mere og tilmeld dit barn (eller dig selv) på eventets hjemmeside: www.hklan17.dk

Digitalisering

Problemer med login?