Patrick er Årets elev

26. september 2017  |  MidtVest  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

HK MidtVest har kåret 20-årige Patrick Sørensen som ”Årets elev”.

Patrick blev tirsdag 26. september 2017 overrasket midt i formiddagskaffen på sin arbejdsplads Kvik A/S i Vildbjerg, hvor han er trainee i regnskabsservice nord. Her kiggede Karin Østerby, formand for HK MidtVest, forbi med diplom og gave.
- Goddag alle sammen. Mit navn er Karin Østerby, og jeg er formand for HK MidtVest. Jeg har en helt speciel grund til at være her hos Kvik A/S i Vildbjerg i dag. Jeg er her, fordi jeg skal overrække prisen ”Årets elev i HK MidtVest 2017” - og årets elev er én af jeres kolleger, nemlig Patrick Sørensen, der er trainee i regnskabsservice nord, lød det fra Karin Østerby.
Patrick Sørensen er i gang med en kontoruddannelse, som han bliver færdig med i august 2018. Det er hele ni medarbejdere hos Kvik A/S, der har indstillet Patrick til prisen ”Årets elev i HK MidtVest 2017”. Der er tale om kolleger i samme afdeling, en kollega fra en anden afdeling og Patricks teamleder Heidi Degner Andersen.
Se video fra overrækkelsen af prisen:

Fagligt dygtig og en god kollega

Årets elev i HK MidtVest 2017 Patrick Sørensen.

Karin Østerby, formand for HK MidtVest (til venstre), kunne overrække diplom og gave til ”Årets elev i HK MidtVest 2017” Patrick Sørensen, der er trainee hos Kvik A/S – regnskabsservice nord – i Vildbjerg. Ni kolleger havde indstillet Patrick til prisen heriblandt teamleder Heidi Degner Andersen. På billedet se også økonomidirektør Per Munk Laustsen (til højre).

Karin Østerby kunne ved overrækkelsen læse et uddrag af indstillingerne op:
”Det er skønt at arbejde sammen med en fagligt dygtig medarbejder, som Patrick er. Han bidrager med nye tiltag – lærebøgerne fra skoleopholdene – som er med til at øge produktiviteten i vores afdeling”.
”Patrick møder altid med lysten til at lære. Han er meget hjælpsom, uanset hvilke opgaver han får stillet. Han udvikler regneark med mere for at gøre hverdagen lettere for kollegerne”.
”Patrick er altid i godt humør, når han møder på arbejde, hvilket smitter af på hele afdelingen”.
”Patricks faglighed, ansvarlighed, tilgang til opgaver og ikke mindst hans personlighed er ganske enkelt uovertruffen. I forhold til alder og erfaring lykkes han med at løse opgaver på et niveau, som vi andre kan lære af – og forbløffes over. At det tilmed gøres med en sjælden humor og eftertænksomhed, øger kun fornøjelsen. Man tænker ikke på ham som elev – men som et fuldgyldigt medlem af teamet”.
Og endelig:
”Det er nyt for vores afdeling at have en elev. Tiden var inde til en elev, da vi er en afdeling, som er vokset fra få ansatte til 13 på tre et halvt år. Patrick har selv ansvar for bogføring af butikker. Han er ikke bange for at ringe ud. Og han har siddet med inkassoopgaver både i Finland, Danmark, Norge og Sverige. Feedback fra kunder og kolleger i andre afdelinger er altid, at det er en dygtig og fornuftig elev, vi har. Findes der flere af Patricks slags, så er vi klar til flere elever”.

17 nominerede

Juryen bag Årets elev Susanne Sommerlund, Ann Østergaard, Per Mathiasen og Allan Kristensen. Henrik Hansen var ikke med på billedet.

Juryen bag "Årets elev i HK MidtVest" har bestået af Susanne Sommerlund (fra venstre), Ann Østergaard, Per Mathiasen, Allan Kristensen og Henrik Hansen (ikke med på billedet).

Et kriterie for kandidaterne til prisen har netop været faglig dygtighed. Desuden har kandidaterne skullet gøre eller have gjort noget godt for arbejdsmiljøet på arbejdspladsen, altså være en god kollega.
I alt har der været 17 nominerede kandidater til ”Årets elev i HK MidtVest 2017”.
Det er en jury bestående af Susanne Sommerlund, formand for HK Handel MidtVest, Ann Østergaard, direktør for Uddannelsescenter Holstebro, UCH, Per Mathiasen, kommunaldirektør for Skive Kommune, Henrik Hansen, erhvervsdirektør, Viborgegnens Erhvervsråd, og Allan Kristensen, citychef i Herning, der har bestemt, hvem der skal have prisen.

Spot på elever og erhvervsuddannelser

Det er anden gang, at HK MidtVest kårer årets elev. I 2016 gik prisen til revisorelev Elina Østergaard Goul hos Landbo Limfjord i Skive.
Om baggrunden for prisen forklarer Karin Østerby, formand for HK MidtVest:
- De unge, som tager en erhvervsuddannelse, kan ikke værdsættes nok. Derfor har vi stiftet prisen, så der kan blive sat spot på de mange dygtige elever, der findes inden for HK’s område, og så flere måske kunne have lyst til at vælge en erhvervsuddannelse. Der er nemlig brug for dem rundt omkring på arbejdspladserne, siger hun.
Foruden et diplom modtog Patrick Sørensen en transportabel højttaler til mobilen fra B&O.

Fremtidens Talenter Elev

Problemer med login?