Tak for jeres 1128 OK-postkort!

26. september 2017  |  Midt Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

”Kære medlemmer, I har gjort det igen ved at levere 1128 udfyldte postkort retur med masser af input til OK18”, siger sektorformand Pia Tørving, HK Kommunal Midt, der takker for den imponerende stak af postkort.

OBS: Se video længere nede på siden fra dagen, hvor de mange postkort blev gennemlæst og katergoriseret.
>> Læs om den videre process med overenskomstforhandlingerne 2018 (OK18) her.

Vi har haft langt over halvdelen af vores tillidsrepræsentanter inde til OK-arrangement og med sig havde de altså 1128 postkort retur fra vores medlemmer. Postkortene giver os et meget fint billede af, hvad medlemmerne prioriterer og ønsker i forhold til vores kommende overenskomst for ansatte i kommuner og regioner.

- Da vi kiggede postkortene igennem, kunne vi se nogle mønstre i jeres ønsker, som nu bliver bragt videre til HK Kommunal og dermed til den samlede prioritering, vi har med til forhandlingerne med KL og RLTN, fortæller Pia om den videre proces.

Hele vejen rundt om medlemmernes arbejdspladser

Postkortene har blandt andet været delt ud under de mange besøg på kommunale arbejdspladser og arbejdspladser i Regionen, som HK Kommunal Midt lige nu er i gang med:

I 14 dage var vi ude nat og dag for at besøge vores medlemmers arbejdspladser, og undervejs delte vi over 3600 sæt af vores materialer ud. Vi har besøgt rigtigt mange små og store, kommunale og regionale arbejdspladser, hvor vi har haft dialog med medlemmer, ikke-medlemmer, ledere, borgmestre og kommunaldirektører.

-  Vi er med andre ord kommet hele vejen rundt om de kommunale og regionale arbejdspladser. Lige nu besøger vi de resterende og forsøger at komme hele vejen rundt, fortæller Pia og fortsætter:

- Overalt er vi blevet positivt modtaget, og vores konkurrence gav anledning til endnu en god dialog, der var med til at skabe mere klarhed over, hvad det er, HK Kommunal tilbyder medlemmerne. Samtidig fik vi altså delt en masse postkort og materialer ud, og I har som medlemmer valgt at gøre brug af jeres mulighed for at påvirke OK18-forhandlingerne ret direkte ved at give jeres tillidsfolk så mange postkort med retur til os.

Netop vores tillidsvalgte skal også have en tak med på vejen. For uden samarbejdet med dem og uden deres indsats, havde vores succes ikke været mulig.

OK18 Overenskomst

Problemer med login?