Her er holdet, der skal sikre dig aftalt uddannelse

28. september 2017  |  HK Privat  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

325 tillidsrepræsentanter har været til TR-træf for at diskutere OK17. De talte især om ordningen aftalt uddannelse, hvor tillidsrepræsentanten på arbejdspladsen spiller en afgørende rolle

TR 2017 600p

Se godt på billedet ovenover.

Det er 325 af HK/Privats tillidsrepræsentanter samlet på Hotel Comwell i Kolding onsdag den 26. sep-tember 2017. De er til TR-træf for sammen at diskutere og inspirere hinanden til, hvordan der skal arbejdes videre med resultaterne fra overenskomstforhandlingerne tidligere på året.

Et rekordstort antal tillidsrepræsentanter til et TR-træf, som - sammen med alle øvrige HK-tillidsrepræsentanter - kommer til at spille en afgørende rolle i forhold til, hvordan resultaterne bliver ført ud i livet til gavn for HK/Privats overenskomstdækkede medlemmer.

Skal i gang så hurtigt som muligt
Specielt hvad angår aftalt uddannelse. En af de helt afgørende brikker i OK17-resultatet.

- Siden vi var samlet sidst, har vi blandt andet fået aftalt uddannelse med fuld løn, bedre seniorordnin-ger og mere frit valg. Det er resultater, vi kan være stolte af. Men nu er opgaven at få resultaterne flyttet fra papiret og over i den virkelige verden, indledte Simon Tøgern, formand for HK/Privat, ikke mindst med adresse til aftalt uddannelse.

Aftalt uddannelse sikrer øgede muligheder til mængden af efteruddannelse, så man fx kan tage en hel akademiuddannelse på tre år - med fuld løn.

Læs mere om, hvad aftalt uddannelse er på HK/Privats temaside
- Aftalt uddannelse er en vigtig, principiel sejr, som tilspiller jer som tillidsrepræsentanter og os som organisation en helt ny rolle på et arbejdsmarked, hvor arbejdsgiverne nu forpligter sig til at pege på de kompetencer, som skal udvikles, og de uddannelser, som skal prioriteres, sagde Simon Tøgern, der slog fast, at tillidsrepræsentanterne skal i sving så hurtigt som muligt, da ordningen kun er en prøveordning frem til 2020.

- Så vi kan kun forvente, at ordningen bliver fastholdt, hvis den bliver omsat til virkelighed og lever et stærkt og aktivt liv ude på arbejdspladserne, konkluderede Simon Tøgern.

Problemer med login?

Log ind med NemID