Send din leder til foredrag

09. oktober 2017  |  Sydjylland  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

HK Sydjylland er også en fagforening for ledere, og snart afholder vi to inspirerende arrangementer målrettet medlemmer med ledelsesansvar. Som tillidsrepræsentant kan du styrke din leder ved at fortælle ham eller hende om HK’s tilbud.

Som tillidsrepræsentant kender du værdien af HK som en OK fagforening der arbejder for bedre forhold på arbejdspladserne. Men gør din leder? Og er han eller hun klar over, at HK også har meget at tilbyde medlemmer med ledelsesansvar?

Nu holder HK Sydjylland to arrangementer, som skal tydeliggøre for lederne, at HK også er for dem.

- Jeg håber, at tillidsrepræsentanterne vil bakke op om arrangementerne ved at nævne dem for deres ledere, siger Henny Fiskbæk Jensen, formand for HK Privat Sydjylland

Er din leder ikke allerede HK-medlem, har vedkommende stadig mulighed for at deltage, hvis lederen følges med et HK-medlem i målgruppen.

Streng leder eller kollega?

Erhvervsleder Stine Bosse er hovedtaler ved arrangementerne, der både foregår i Kolding og Esbjerg. Hendes inspirerende foredrag bærer titlen: ”Den moderne leder - Boss eller kollega?”

Den kendte erhvervskvinde vil fortælle om fortidens ”boss”, som var indbegrebet af den strenge leder, som udførte sit lederskab gennem regler, straf og frygt. Og hun vil få deltagerne til at tænke over, om den moderne leder er boss eller mere en kollega.

Foredragene er målrettet ledere, men det gavner hele arbejdspladsen, når lederen deltager. Det er derfor vigtigt, at tillidsrepræsentanterne hjælper med at oplyse om dem, siger Henny Fiskbæk Jensen.

- Det er meget værd for HK og for medlemmerne, at vi har en konstruktiv dialog på arbejdspladserne. Og vi kan mærke, at når lederne også er aktive medlemmer af HK, er der større forståelse for spillereglerne. Derfor håber jeg på, at flere ledere ad denne vej får øjnene op for, hvad HK kan gøre for dem, siger hun.

Tilmelding er nødvendig. Find arrangementerne i kursuskalenderen

Privat

Billig forsikring, forbrugsforening og gode rabatter

Se dine medlemsfordele