HK giver penge til asyl-fodbold og fællesskab

25. oktober 2017 Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

HK's Almennyttige Fond gav i forbindelse med HK Danmarks kongres penge til initiativet Asylligaen og til foreningen Sager der Samler.

Asylligaen giver en bedre hverdag for- og en bedre integration af asylsøgere i lokalområdet gennem fodbold. Asylligaen bringer foreningslivet i spil i integrationen af asylsøgere, når asylsøgerne deltager i fodboldtræning og -turnering i lokalsamfundet. Bag projektet står Asylfodbold A/S og Røde Kors. Sponsoratet er på i alt 375.000 kr. fordelt over tre år.

Spillere fra Asylligaen samt Per Bjerregaard og Morten Bødskov var med for at modtage sponsoratet på HK’s kongres i Aarhus.

HK har også givet 100.000 kr. til den århusianske forening Sager der Samler, som var repræsenteret ved Paul Natorp, Kristin Birkeland og Morten Daus Petersen.

"Foreningens insisteren på, at fællesskab og demokrati skal drive sager og initiativer fremad, er forbilledligt. Som foreningen selv skriver på sin hjemmeside, så er det ”demokrati i handling”, sagde formand for HK, Kim Simonsen som begrundelse for, at netop Sager der Samler får støtte fra fonden.

Foreningen Sager Der Samler blev stiftet i 2012 i Aarhus, hvor den i dag har til huse i Vestergade.

Og fælles for de mennesker, der grundlagde foreningen, og for dem, som siden er stødt til, er, at de ønsker at være med i et fællesskab, der handler og gør en forskel.

Kongres 2017

Problemer med login?