Nicolai er finalist til prisen Danmarks Bedste Kollega

26. oktober 2017  |  MidtVest  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Nicolai Markussen Plesner, der er salgsleder i Netto på Randersvej i Viborg, er blandt de 10 finalister til prisen Danmarks Bedste Kollega, som HK deler ud i november.

Det er Nicolai Markussen Plesners kollega Camilla Lybæk Rasmussen, salgsassistentelev, der har indstillet sin kollega til prisen, som i alt 1.528 personer i hele landet er blevet nomineret til.
I eftermiddag onsdag 25. oktober 2017 kunne Camilla Lybæk Rasmussen sammen med Susanne Sommerlund, formand for HK Handel MidtVest, og nogle af kollegerne i Netto på Randersvej i Viborg fortælle Nicolai nyheden om, at han er finalist til prisen.

Det foregik ved en overraskelsesseance på lageret i tilknytning til butikschef Dan Engholms kontor, hvor Camilla Lybæk Rasmussen læste op, hvorfor hun har indstillet Nicolai Markussen Plesner til prisen.

Se video fra overraskelsesseancen:

Nicolai er altid klar til at hjælpe

Nicolai Markussen Plesner (Forrest til venstre) blev overrasket af nogle af sine kolleger i Netto på Randersvej i Viborg, der kunne fortælle ham, at han er den ene af 10 finalister til prisen Danmarks Bedste Kollega. Det er kollegaen Camilla Lybæk Rasmussen (Forrest til højre), der har indstillet ham til prisen. Bagerst til højre ses Nicolais mor Annette og søster Bettina Markussen Plesner, der var mødt frem for at deltage i overraskelsen. (Foto: Michael Bo Rasmussen/Baghuset)

- Nicolai er altid glad. Han er aldrig sur, lige meget om han har haft en lortemorgen. Nicolai er altid klar til at hjælpe, og han kan se, hvis der er noget, der nager en. Han er bare den bedste kollega! Man er aldrig sur i hans selskab, fortalte Camilla og fortsatte:
- Nicolai er altid hjælpsom. Han hjælper altid kunderne med et smil, og hvis det er en kollega, hjælper han altid med et godt svar og en lille kommentar, som vi altid ender med at grine af. Derfor er Nicolai nomineret til Danmarks Bedste Kollega, sagde hun.

Overrasket finalist

- Jeg er meget glad og meget overrasket. At være finalist til prisen Danmarks Bedste Kollega er bestemt ikke noget, jeg havde regnet med, lød det fra Nicolai Markussen Plesner, der er 21 år og har arbejdet i Netto på Randersvej i Viborg siden 2013.
Han startede som ungarbejder i 2013, kom i lære i 2015 og blev uddannet salgsassistent i butikken i august 2017.
- Det er en stor ære at blive indstillet til prisen og dejligt, at Camilla og de andre kolleger synes, at jeg er en god kollega, sagde han.

Gode kolleger har stor betydning

Det er tredje år, at HK uddeler prisen Danmarks Bedste Kollega, hvor vinderen får et gavekort på op til 25.000 kroner til et arrangement sammen med sine kolleger.
- Formålet med konkurrencen er at anerkende alle de gode kolleger rundt omkring på arbejdspladserne, fordi netop gode kolleger har stor betydning for, hvordan vi trives på jobbet, fortalte Susanne Sommerlund, formand for HK Handel MidtVest, og fortsatte:
- Vi tilbringer mange timer på arbejdet. Derfor betyder det meget at have gode kolleger. Og undersøgelser blandt HK’s medlemmer viser, at den enkeltfaktor, der har størst betydning for trivsel på jobbet, er gode kolleger.
- Med vores kampagne God KollegaKarma - ”Gode kolleger gør din arbejdsdag bedre” - sætter vi spot på det gode kollegaskab og på, at vi alle kan gøre noget for at styrke det psykiske arbejdsmiljø på arbejdspladsen.
- Godt arbejdsmiljø er noget, vi skaber sammen. Det handler om at arbejde sammen, om at have tillid til hinanden og om at føle sig retfærdigt behandlet. Ledelsen har det overordnede ansvar. Men som medarbejder kan du bidrage. For eksempel ved at være opmærksom på dine kolleger og sige fra og bakke op, når du oplever problemer, sagde hun.
Det er en jury med deltagelse af Dansk Erhverv, Foreningen Offentlige HR-Chefer, en arbejdsmiljørepræsentant og HK, der udpeger vinderen af Danmarks Bedste Kollega, som bliver afsløret ved et arrangement i Cirkusbygningen i København tirsdag 14. november 2017. Her kårer Great Place to Work også Danmarks Bedste Arbejdspladser.

Arbejdsmiljø

Sammen er du stærkere.
det gælder også gode tilbud.

Tjek dem her

Følg HK MidtVest på Facebook