It-afdeling oplever stærkt fællesskab

30. oktober 2017  |  MidtVest  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

I Region Midtjyllands it-afdeling i Holstebro er alle 16 medarbejdere, som er ansat under HK’s overenskomst, medlemmer af HK MidtVest. Det giver stærkt fællesskab.

- Det betyder helt klart noget, at vi alle er medlemmer af HK, siger it-medarbejder Britt Menne, der har arbejdet i afdelingen, siden Region Midtjylland blev dannet 1. januar 2007 efter amternes nedlæggelse.
Britt Menne kom til Region Midtjylland fra det daværende Ringkøbing Amt.
- Jeg synes, det giver et større sammenhold og en følelse af fællesskab, når vi alle er medlemmer af HK, forklarer hun.

Holder madpakkemøder

Britt Menne

- Den tætte kontakt gør, at vi kan bringe aktuelle ønsker og holdninger ind i HK, og vi får taget hul på nogle spændende diskussioner, som vi også i tiden efter møderne snakker om, fortæller Britt Menne.

Britt Menne fortæller, at medarbejderne i it-afdelingen i Holstebro ca. en gang i kvartalet mødes over madpakken for at drøfte aktuelle emner. Der deltager gerne en konsulent fra HK i madpakkemøderne, lige som Marianne Køpke, formand for HK Kommunal MidtVest, indimellem har været med.
Ved sidste madpakkemøde var det OK18, der var omdrejningspunktet. Men møderne har også handlet om trivsel på arbejdspladsen og kompetenceudvikling.
- Den tætte kontakt gør, at vi kan bringe aktuelle ønsker og holdninger ind i HK, og vi får taget hul på nogle spændende diskussioner, som vi også i tiden efter møderne snakker om, forklarer hun.

Afdeling hyldet af HK

Region Midtjyllands it-afdeling i Holstebro er blevet hyldet af HK.

Faglig konsulent Bente Bæk Hansen fra HK Kommunal MidtVest (stående) var forbi med goodie bags til Region Midtjyllands it-afdeling i Holstebro.

HK Kommunal MidtVest har den 4. oktober 2017 besøgt it-driftscentret i Holstebro med goodie bags for at hylde afdelingen.
Arbejder du på en arbejdsplads, hvor I har eller opnår, at 100 procent under HK’s overenskomst er medlemmer af HK, så kommer vi også på besøg hos jer.

Kontakt Bente Bæk Hansen, faglig konsulent i HK MidtVest, på telefon: 4021 8144 eller mail

Fakta om Region Midtjyllands it-afdeling

It har 360 årsværk fordelt primært i Regionshusene Viborg, Aarhus, Horsens og Holstebro. Herudover er der nogle mindre supportfunktioner på alle hospitalsenhederne. De administrative og strategiske funktioner er placeret i Regionshuset Viborg. Der er etableret it-driftscentre i Aarhus, Horsens og Holstebro.

Formålet er at sikre en forretningsorienteret og sammenhængende fælles it-afdeling for Region Midtjylland, der laver it-løsninger på højt internationalt niveau. It benytter sig af best practices på it-området og arbejder med standardiserede it-services og har samtidig et fokus på omkostningseffektivisering.

Desuden er organiseringens formål at skabe de bedste muligheder for medarbejdernes faglige og personlige udvikling med opbygning af professionelle kompetencer på højt fagligt niveau og dermed grundlag for fortsat at tiltrække højt kvalificerede medarbejdere.

Organisering

Sammen er du stærkere.
det gælder også gode tilbud.

Tjek dem her

Følg HK MidtVest på Facebook