Dansk Laborant-Forening søger medlemmer til Lønstatistik-netværk

13. november 2017  |  DL-F Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Igennem mange år har Dansk Laborant-Forening haft tradition for at udgive en lønstatistik. Og dette arbejde mener vi fortsat er af stor vigtighed.

Derfor efterlyser vi nu medlemmer, der for en kort periode har lyst til at indgå i arbejdet med udarbejdelsen af DL-F lønstatistikken.

Lønstatistikken er et vigtigt redskab for alle medlemmer – både i forbindelse med lønforhandlinger, lønsamtaler og ved jobskifte. Vores mål er derfor at få udarbejdet et brugbart redskab for alle medlemmer.

DL-F ønsker med dette netværk at inddrage medlemmerne, så lønstatistikken også det kommende år vil indeholde oplysninger, I som medlemmer kan anvende.

Opgaver for netværket:

• Indsamling og gennemgang af lønstatistikkerne og beslutning om, hvilke og hvordan oplysningerne bedst kan bruges af medlemmerne
  • Indsamling af lønstatistikkerne sker i samarbejde med HK og DL-F
  • Opsætning og korrekturlæsning af lønstatistikken til LABORANTEN, der udkommer i april 2018.

Mødeform:

Netværket aftaler efter nedsættelsen arbejdsformen. Der må forventes mødeaktivitet især i januar/februar i HK Forbundet, København. Derudover kan en del af gennemgangen og korrekturlæsningen forventes at ske elektronisk og via mail. Man skal derfor have adgang til PC og e-mail i netværkets arbejdsperiode.

Eventuelle tabt arbejdsfortjeneste og rejseudgifter i forbindelse med arbejdet vil blive dækket af DL-F.

Deadline:

Senest 1. marts 2018 skal arbejdet med opdateringen af Lønstatistikken være afsluttet. Der må derfor forventes en særlig arbejdsindsats fra december til februar.

Hvem kan deltage?

Alle DL-F’ere med lyst til at deltage i et spændende frivilligt arbejde til gavn for DL-F’s medlemmer har derfor nu chancen for at melde sig.

Formålet med lønstatistikken er at få et sandt billede af lønoplysninger – og brugbarheden af disse - inden for alle sektorer i DL-F. DL-F opfordrer til, at sammensætningen af netværket bliver sektormæssigt bredt dækkende.

Er Lønstatistik-netværket noget for dig – kan du tilmelde dig ved at sende en e-mail til DL-F med dit navn, dit cpr.nr. og din arbejdsplads oplyst til dlf@hk.dk.

Sidste frist for tilmelding er den 10. december 2017.

Laboratorium og miljø

Problemer med login?