Nordjyske Nicklas Bille Hansen valgt til formand for HK Ungdom

16. november 2017  |  Nordjylland  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

En af mine første og vigtigst opgaver bliver at være med til at tænde gnisten i lokalområderne, så vi sammen kan få en sund og stærk ungdomsorganisation. Det vil gavne os, når vi skal bakke op om HK’s kampe om emner, som vi i ungdommen kan se vil gavne vores medlemmer.

Nicklas Bille Hansen

27 årige Nicklas Bille Hansen fra Frederikshavn blev i starten af november valgt som ny formand for HK Ungdom på landsplan. Nicklas er gennem sine tre år i HK Ungdom nået vidt omkring. Han har været lokalrådsmedlem i Frederikshavn, næstformand i HK Ungdom Nordjylland, været med i HK Kommunals elevudvalg, været netværkskoordinator – og senest været næstformand for HK Ungdom i et år.

Bredden i Nicklas’ arbejde har givet ham en stor indsigt i HK’s organisatoriske opbygning, og hvilke kampe man skal kæmpe som frivillig i en fagforening.

- Jeg har derfor fået forståelsen for hvor vigtigt ens bagland er, samt styrken ved at have et godt aktivt netværk af frivillige unge, som kan kæmpe for fællesskabet i hver sin landsdel, siger Nicklas Bille Hansen.

Nicklas Bille Handen har et mål om at sætte ungdommen på dagsordenen fremadrettet.

- Vi skal vise, at vi er parate til at tage ansvar og “tage over”, når det bliver aktuelt, siger Nicklas Bille Hansen. - Kort sagt skal ungdommen være mere synlig. Vi skal ikke blot være dem vi taler om, men fremadrettet taler med.

Problemer med login?

Log ind med NemID