Danmarks mest ansvarsfulde kollega er fra Silkeborg

20. november 2017  |  Østjylland  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Pernille Nyrup Just, assistent ved Silkeborg Kommune blev kåret som Danmarks mest ansvarsfulde kollega, ved et stort awardshow i Cirkusbygning i København.

Danmarks mest ansvarsfulde kollega er fra Silkeborg

Pernille Nyrup Just (til venstre) og Laila Ankersen

Der var store smil og glædestårer, da HK tirsdag aften kårede Pernille Nyrup Just fra Silkeborg til Danmarks mest ansvarsfulde kollega. Hun var indstillet til prisen af kollegaen Laila Ankersen.

I sin indstilling skrev Laila Ankersen blandt andet:

”Pernille er super sød, hjælpsom og i godt humør. Hun sørger for gymnastik hver dag på jobbet, engagerer sig, er vores AMR, husker alle, spreder god energi, er opmærksom, en god kollega på alle punkter, skarp og dygtig. Hun er altid i front med, hvad der kan gøres bedre og nemmere. ”

Pernille Nyrup Just og Laila Ankersen var begge inviteret til det store Awardshow i Cirkusbygningen i København, for at deltage i finalen i HK’s konkurrence Danmarks Bedste Kollega. Og det blev en oplevelse for livet.

- Det var den mest fantastiske oplevelse, jeg kunne ønske mig, fortæller Pernille Nyrup Just.

Og det var også en tydelig stolt assistent fra Silkeborg, der modtog prisen som Danmarks mest ansvarsfulde kollega.

- Det er en stor ære at modtage sådan en pris. Det vil jeg aldrig glemme, siger hun.

Pernille Nyrup Just blev mødt at glade kollegaer, da hun kom på arbejde igen efter at have modtaget prisen. En pris, der har motiveret hende til at blive ved med at kæmpe for et godt arbejdsmiljø.

- Nu vil jeg sammen med alle mine gode kollegaer og ledelse fortsætte arbejdet for det gode arbejdsmiljø, fortæller hun.

Der var i alt ti finalister og begge østjyder kom hjem med en pris. Niels Bjørn Nielsen, der er lærer på Allingåbroskolen, blev nemlig kåret som den mest hjælpsomme kollega. På scenen blev han spurgt af konferencier, Thomas Skov, hvordan han kunne holde ud at være sådan et overskudmenneske, når man har med snotunger at gøre.

- Jeg kender ikke nogen snotunger. Sådan som man er, det er sådan man får tilbage! lød et ægte KollegaKarma-svar fra Niels Bjørn Nielsen, hvilket de godt 400 fremmødte til at juble og klappe højlydt.

HK Østjylland ønsker alle vindere et stort tillykke.

Arbejdsmiljø

FLERE LOKALE