Det spørger I os om

20. november 2017  |  Sydjylland  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Hver måned bringer vi et udvalg af de mange gode spørgsmål, vores medlemmer stiller os for tiden. Sandsynligvis er noget af det også relevant for dig. I denne måned handler det om jubilararrangementer, aftalt uddannelse og fritvalgskonti.

Hvornår bliver jeg inviteret til jubilararrangement i HK Sydjylland?

Dorianne Kristiansen, administrativ sagsbehandler:

HK Sydjylland afholder hvert år et jubilararrangement, hvor de medlemmer, der står med jubilarstatus, inviteres til et hyggeligt arrangement i afdelingen.
Du bliver inviteret sidst på dit jubilæumsår til et arrangement med afholdelse i januar året efter. Har du jubilæum i 2017, er du for nyligt blevet inviteret til jubilararrangement i januar 2018.
Vi fejrer 25-, 40-, 50-, 60-, 70- og 75-års jubilarer, og arrangementerne foregår i henholdsvis Kolding, Esbjerg, Rødekro, Sønderborg, Horsens og Vejle. Som jubilar vælger du selv, hvor du ønsker at deltage.
Læs mere om jubilararrangementerne her.

Bør jeg som elev have feriefridage og en fritvalgskonto?

Kim Jensen, faglig sagsbehandler:

Som elev er du altid omfattet af en overenskomst, også selvom din arbejdsplads ikke har indgået én for dine kolleger. Hvis den overenskomst indebærer feriefridage og fritvalgskonto, så har du krav på dette.
Vi ser desværre ofte, at arbejdsgiverne ikke er opmærksomme på dette, så det er vigtigt, at du selv er.
I HK Sydjylland tjekker vi altid gerne din lønseddel for at sikre, at du får alt det, du skal have.

Du kan også blive klogere på alle de elementer, din løn består af, her.

Hvad er aftalt uddannelse?

Erik Christensen, faglig konsulent:

Aftalt Uddannelse er en ny ordning, der indgår i mange af de nye HK Privat-overenskomster gældende fra 1. september 2017 til 29. februar 2020.
Aftalt Uddannelse giver medarbejdere mulighed for at tage længerevarende uddannelser på akademi- eller diplomniveau. Fælles for uddannelserne er, at de er rettet mod uddannelser inden for den branche, hvor du arbejder. Du får fuld løn og kursusudgifter betalt af overenskomstens kompetencefond, når du deltager i undervisning.
Læs mere om Aftalt Uddannelse her.

Fritvalgs Lonkønto HK-medlemmer

Har du brug for

Book en tid her

Billig forsikring, forbrugsforening og gode rabatter