Kom og se det nye HK-Hus i Herning

20. november 2017  |  MidtVest  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Hvordan er HK-Huset i Herning blevet efter til- og ombygning. Det har du muligheden for at se, når der lørdag 20. januar 2018 er åbent hus.

Frem over bliver HK-Huset på Vestergade 43 i Herning det nye hovedsæde for HK MidtVest, der bevarer nærheden til medlemmerne med afdelingskontorer i både Viborg, Holstebro, Skive og Nykøbing Mors.
- Medlemmerne vil stadig kunne møde os i de forskellige byer, hvor vi i dag har kontorer, understreger Karin Østerby, afdelingsformand for HK MidtVest, og fortsætter:
- At vi samler en stor del af aktiviteterne i Herning går således ikke ud over serviceniveauet. Tværtimod. Ved at samle en del af aktiviteterne håber vi blandt andet at kunne opnå en større videndeling på tværs af medarbejdere, der vil kunne komme medlemmerne til gode, fortæller formanden, der glæder sig til åbent hus arrangementet.
- Vi ser frem til at byde medlemmerne inden for i de nye rammer og håber, at rigtig mange vil møde frem denne dag. Der er ingen tilmelding til åbent hus arrangementet. Alle interesserede medlemmer kan blot møde op og tage del i festlighederne, siger hun.

Stor forandring

Tegning af facaden til det nye HK-Hus i Herning

Sådan kommer det nye HK-Hus i Herning til at se ud.

HK MidtVest slår dørene op til åbent hus kl. 11.00-15.00 lørdag 20. januar, hvor der vil blive budt på mad og drikke og rundvisning i lokalerne, der har undergået en stor forandring, siden det første spadestik til byggeriet blev taget fredag 3. februar 2017.
En villa mod nord, en glas- og mellembygning samt et baghus længst mod syd er blevet revet ned, og der er blevet bygget ca. 1000 kvadratmeter til de tilbageblevne 800 kvadratmeter, så HK MidtVest kommer til at råde over i alt ca. 1800 kvadratmeter i to plan.
- Vi håber med indretningen at kunne betjene medlemmerne bedre. De medlemsrettede funktioner er blevet placeret nærmest tilkørslen fra Vestergade, mens husets interne funktioner er kommet til at ligge bagud mod syd, forklarer Karin Østerby.
Baggrunden for det omfattende byggeri har været, at den gamle bygning på Vestergade 43 hverken var indrettet til moderne kundebetjening eller stor nok til flere kontorarbejdspladser.

Snor bliver klippet

Snoren til byggeriet bliver klippet onsdag 17. januar 2018, hvor der kl. 12.30-15.00 bliver reception for en række indbudte gæster. Der er tale om blandt andet håndværkerne, der har stået for byggeriet, medarbejdere, bestyrelsesmedlemmer og naboer, men du er også meget velkommen til at kigge forbi.
Det er Søren Andersen Arkitekter i Holstebro, der har slået stregerne til det nye byggeri, og JFP Murer & Tømrer i Herning har som hovedentreprenør stået for arbejdet med til- og ombygning af Vestergade 43.
JFP Murer & Tømrer, der er et datterselskab af byggefirmaet JFP, Jørgen Friis Poulsen A/S, som beskæftiger sig med både nybyggeri og renoveringsopgaver, projekt- og entrepriseledelse i Jylland og på Sjælland, blev ved en licitation valgt som hovedentreprenør.
Ca. 20.000 medlemmer og 55 medarbejdere kommer til at nyde godt af de nye rammer.

HK-medlemmer

Sammen er du stærkere.
det gælder også gode tilbud.

Tjek dem her

Følg HK MidtVest på Facebook