Synes du også, at der kommer for mange DJØF’ere ind på lederposterne?

27. november 2017  |  Chefgruppen  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Hvis du være med til at sikre, at der også i fremtiden er HK’ere i lederstillingerne, har du muligheden med førlederforløbet På vej mod ledelse. Det udbydes af OAO og FTF og henvender sig til medarbejdere med lyst til og talent for ledelse.

Som chef kan du prikke en af dine medarbejdere, du mener har potentiale til at blive en god leder, på skulderen og høre, om han eller hun er interesseret i at blive mere afklaret om muligheden.

Formålet med På vej mod ledelse er nemlig at gøre deltagerne klogere på, om et lederjob kunne være noget for dem. Forløbet er på diplomniveau og kommer omkring emner som lederidentitet, ledelsesteorier, organisationsudvikling, kommunikation samt strategi og implementering.

Fakta: På vej mod ledelse

OAO og FTF udbyder for tredje gang førlederforløbet På vej mod ledelse med studiestart 1. februar 2018 på VIA UC i Aarhus.

Det henvender sig til medarbejdere (som er medlemmer i FTF eller OAO –organisationer – og det er medlemmer af HK Kommunal) med lyst til ledelse, og som gerne vil have afklaret, hvad et job som offentlig leder indebærer.

Ud over teoretisk viden om ledelse, kommunikation og organisation, lederrolle og -identitet får deltagerne også tilknyttet en mentor – en erfaren leder, som de skal i en kort praktik hos.

Forløbet er på diplomniveau og afsluttes med en personlig coachsamtale samt eksamen og tæller 5 ECTS-point.

Hører din medarbejder under HK Kommunals overenskomst kan I søge kompetencefonden om midler til at dække en del af udgiften, nemlig de 8.200 kr som det indbyggede diplommoduls basispris. (80% af 8.200 kr kan dækkes under den Kommunale kompetencefond og 100% af de 8.200 kr hvis du hører under den regionale kompetencefond.)

Tilmeldingsfrist er 4. januar 2018 til Dorthe Storm Meier i OAO på dsm@oao.dk

Læs mere på ftf.dk/ledertalent