Pris til fagprøve om patientinvolvering

30. november 2017  |  DL  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Christina Brandt-Meyer vandt prisen for årets fagprøve for lægesekretærelever vest for Storebælt.

En opgave, der i den grad vidner om, at målrettet information og kommunikation kan gøre en forskel for de enkelte patientgrupper. Sådan lyder det i udtalelsen om vinderen af Årets Fagprøve Vest, der for nylig blev uddelt til Christina Brandt-Meyer fra børneafdelingen på AUH.

Fagprøven har titlen “Patientinvolvering - på rette niveau” og kredser om diabetespatienter i alderen 13-17 år.

Ifølge Nathali Schaap Degn, der er formand for DL, er opgaven virkelig flot løst:

- Opgaven er et godt eksempel på, hvordan man med simple midler, bla. en app, kan målrette informationer om en kompleks sygdom til en specifik målgruppe og give dem en bedre egen sygdomsforståelse. Det sparer patienterne og pårørende for mange bekymringer og sundhedsvæsnet for omkostninger, siger Nathali Schaap Degn.

Problemer med login?

Log ind med NemID