Fællesskabet gør forskellen

12. december 2017  |  MidtVest  |  Bemærk: Denne artikel er mere end et år gammel og kan indeholde forældet information

Medindflydelse og muligheden for at blive hørt. Det er det, der betyder noget. Sådan har de det med fagforening på Ydelseskontoret i Holstebro Kommune. Her er alle med i HK, og det giver et fedt sammenhold, lyder det. Bliv inspireret til at skabe samme sammenhold på din arbejdsplads.

- Efter sommerferien skulle komme med vores ønsker til overenskomst 2018. Det er jo en reel mulighed for at få indflydelse på den overenskomst, vi arbejder under. Og overenskomsten betyder sindssygt meget for vores hverdag. Hvornår vi skal arbejde, muligheder for at passe syge børn og mange andre ting. Derfor benyttede jeg lejligheden til at tage en snak med de kolleger, der ikke var i HK, så de også fik mulighed for at give deres input. Det fik de sidste kolleger meldt ind, fortæller tillidsrepræsentant Ditte Haislund Koppetsch.

Både hun og kollegaen, Arbejdsmiljørepræsentant Monica Bunch Christensen er enige om, at selvom de i forvejen havde et godt sammenhold på ydelseskontoret, så har det, at alle står i samme fagforening givet fællesskabet en ekstra dimension.

- Det betyder meget, at alle også er med i fællesskabet, så ved vi, at vi taler på alles vegne. Møder, medlemskurser og -arrangementer – vi kan tage afsted sammen allesammen. Det er fedt, lyder det fra de to tillidsvalgte.

De fortæller også, at det gode sammenhold på kontoret strækker sig ud over arbejdstiden. Mange er blevet hinandens veninder og ses i fritiden.

Den flotte organiseringsprocent og det stærke fællesskab blev markeret, da faglig konsulent Bente Bæk Hansen fra HK MidtVest lagde vejen forbi med en lille overraskelse.

Medlemskab HK-medlemmer Organisering

Gør en forskel på jobbet og
Udvikl dig personligt

Bliv tillidsvalgt

Har du set
vores mange aktuelle kurser & arrangementer?

Se kurser på vej

Problemer med login?