Forhandlingerne om din kommende overenskomst er sat på standby indtil KL og Moderniseringsstyrelsen optager reelle, frie og fair forhandlinger om en aftale om arbejdstid med organisationerne på undervisningsområdet.

Sådan lyder meldingen fra Forhandlingsfællesskabet.

- Det er afgørende for os og de andre organisationer i Forhandlingsfællesskabet, at der kommer reelt indhold i forhandlingerne om lærernes arbejdstid. Jeg har noteret mig, at det endnu ikke er tilfældet. Ved at sætte vores forhandlinger på standby giver vi lærerne og arbejdsgiverne mere tid til at få gang i forhandlingerne, siger HK Kommunals formand Bodil Otto.

Skal stadig præsentere krav

Forhandlingsdelegationerne orienterer KL og Danske Regioner yderligere om beslutningen på politiske møder den 21. december, hvor der også vil være en kort præsentation af Forhandlingsfællesskabets generelle krav.

HK Kommunal præsenterer tilsvarende vores specielle krav overfor KL den 20. december og for Regionerne (RLTN) den 4. januar.

Efter det afventes udviklingen, inden forhandlingerne kan gå i gang.

Læs hele pressemeddelelsen fra Forhandlingsfællesskabet her (Linket er udløbet d. 30/11 2021)