Du kender det sikkert godt:
Du har ringet til HK Nordjylland og får  følgende båndede besked:
”Velkommen til HK. Du har nu 7 muligheder. HK Hovedstaden; tast 1. Medlemskab og opkrævning; tast 2…”

- eller også hører du:
”Du har ringet til HK. Den kaldte medarbejder er ikke til stede. Ønsker du at tale med HK’s medlemskontaktcenter; tast 1.”
- Men nu er det snart slut. Fra den 19. februar får du altid et rigtigt menneske i røret, når du ringer til os, fortæller kontorchef Jørgen Andersen, HK Nordjylland.

Han fortsætter:
- Og det er ikke bare en tilfældig medarbejder, du får i røret: Systemet kan registrere dit telefonnummer og parre det til den rette afdeling, så hvis du arbejder inden for HK Nordjylland, vil det oftest være en medarbejder i HK Nordjylland, du kommer til at tale med.

For at det nye telefonsystem kan virke optimalt, og du undgår at blive stillet for meget om, skal HK kende dit mobilnummer og din mailadresse. Har du derfor skiftet mailadresse eller mobilnummer og glemt at give HK besked, er det nu, du skal gå ind på Mit HK og rette det. Du har også mulighed for at ringe til HK og få hjælp.

Det nye, landsdækkende telefonsystem  træder som sagt i kraft den 19. februar  - men telefonnummeret til HK Nordjylland er stadig det samme: 7011 4545.