Lægesekretærer, administrative medarbejdere i regioner og andre HK Kommunal-medlemmer er blandt de 300.000 danskere, der får deres pensionsmidler administreret af PKA. I 2017 gav deres opsparede beløb et afkast på 7,8 procent, hvilket svarer til 16,7 milliarder kroner.

Ifølge PKA viser foreløbige tal så høje afkast som 18,8 og 17,2 pct. på henholdsvis unoterede og børsnoterede aktier, 16,2 pct. på havvindmølleparker og 8,8 pct. på danske ejendomme. PKA meddelte for nylig, at den stabile økonomi og de høje afkast betyder, at den garanterede forrentning af pensionerne i selskabet i 2017 hæves fra fem til syv procent, og at man har en målsætning om at holde denne forrentning frem til og 2021.

PKA har også et markedsrenteprodukt på hylderne. Hvis man selv påtager sig risikoen for udsving i markedsrenten, kan man som regel – i gode tider – opnå en bedre forrentning af sine pensionsmidler. Det gjaldt også i 2017, hvor markedsrenteproduktet gav en 45-årig med middel risikoprofil et afkast på cirka 10 pct. 2017.