Ejendomscentret i Greve Kommune modtager Årets Efteruddannelsespris 2017

Teamleder Robert Weiler Johnsen (i midten) modtager Efteruddannelsesprisen på vegne af Ejendomscentret og medarbejderne. Tv. ses Helle Friis og th. Udviklings- & VEU-chef John Vinsbøl, ZBC. Foto: Michael Winther-Rasmussen

Det hele startede tilbage i efteråret 2016, hvor man besluttede at sende alle Ejendomscentrets medarbejdere på efteruddannelse i samarbejde med VUC Roskilde og NEXT København. I alt 37 er omfattet af skoleforløbet. De er blevet inddelt i hold, og om 2 år forventes alle at være i mål og have papir på uddannelsen som ejendomsservicetekniker.

Initiativet er ikke gået ubemærket hen. For nylig fik Ejendomscentret Årets Efteruddannelses-
pris 2017 for Sjælland Øst og Øerne. Den bliver hvert år givet til en virksomhed, der har gjort noget særligt i forhold til efter- og videreuddannelse.

Og i år var opgaven let – der var slet ingen tvivl, fortæller Helle Friis, som ud over at være formand i HK Handel Sjælland også er centerrådsformand for VEU-center Øst og Øerne.
Som politisk valgt i HK har hun nemlig flere bestyrelsesposter. Uddannelse er et område, Helle specielt brænder for. Derfor var det også med ekstra glæde, at hun blev betroet posten som centerrådsformand. Det var således med den kasket, at hun kunne overrække Efteruddannelsesprisen sammen med Udviklings- & VEU-chef John Vinsbøl, ZBC, og Greves borgmester, Pernille Beckmann.

- Med et arbejdsmarked i konstant forandring opstår der løbende nye efteruddannelsesbehov. Derfor er det vigtigt, at virksomheder giver plads til, at de ansatte kan få styrket deres kompetencer og faglighed. Og at medarbejderne omvendt har modet på og lysten til at sætte sig på skolebænken. Det er win-win for alle.

- Det er så flot, det Ejendomscentret har gjort. Et eksempel til efterfølgelse, lyder det fra Helle Friis.

Med prisen fulgte i øvrigt et diplom, en keramikugle og ikke mindst masser af anerkendelse til både ledelse og medarbejdere for initiativet og indsatsen.

Overvejer du selv uddannelse, men ved ikke rigtig, hvor du skal starte?
Tjek det store tema om Job & Karriere her på HK.DK, og få hjælp til dit næste skridt.

Drømmer du om at blive politisk valgt?
Så mød op på generalforsamlingerne i foråret – måske er det dig, der bliver valgt. Se datoer og dagsordener på afdelingssektorernes sider.