Trine Jørgensen, mangeårigt medlem af bestyrelsen for HK Stat MidtVest og næstformand gennem de sidste tre år, har besluttet ikke at genopstille til posten ved den kommende generalforsamling.

Baggrunden er, at hun er blevet næstformand for Landsklubben HK Domstolene.

Trine Jørgensen genopstiller dog til bestyrelsen.

Kandidat til næstformandsposten er Heidi Hensgen, der ikke i dag er med i bestyrelsen for HK Stat MidtVest.

Vil fastholde medlemmer

Heidi Hensgen er 58 år og arbejder i Faderskabsenheden hos Statsforvaltningen i Ringkøbing, hvor hun siden 2008 har været tillidsrepræsentant og siden jul 2017 fællestillidsrepræsentant for HK’erne i Statsforvaltningen over hele landet.

Heidi Hensgen

Heidi Hensgens mærkesag er fastholdelse af medlemmer.

Hun har erfaring med bestyrelsesarbejde fra støtteforeningen Liv og glade dage, der gør det muligt at give de børn og unge, der bor på behandlingshjemmet Schuberts Minde i Ringkøbing, lidt ekstra. Hun er desuden medlem af Ringkøbing Skoles bestyrelse.

- Jeg stiller op til næstformandsposten, fordi jeg blev opfordret til det af Hans Christian Fløe og fordi, jeg kan se mange spændende oplevelser og udfordringer ved at være en del af sektorbestyrelsen for HK Stat MidtVest, fortæller hun og fortsætter:

- Min mærkesag er fastholdelse af medlemmer, hvilke indsatser skal der til, og hvad skal der til for at få nye medlemmer, forklarer hun.

Flere kandidater kan komme til

Generalforsamlingen i HK Stat MidtVest finder sted onsdag 14. marts 2018 i Musikteatret, Den Røde Plads 1 i Holstebro.

Flere kandidater til næstformandsposten kan nå at melde sig, idet der er mulighed for at stille op helt frem til generalforsamlingens start kl. 17.30.

På valg til bestyrelsen er Anne-Marie Kristiansen, Jette Ilkjær og Birgit Niebuhr, der alle genopstiller. Anja Sunesen og Helle Sørensen er også på valg og modtager ikke genvalg.

Se videoberetning

Som noget nyt er HK Stat MidtVests skriftlige beretning blevet til en videoberetning.

Du kan se beretningen for 2017 her:

Bliv en motiverende kollega

Efter generalforsamlingen kan du få ny indsigt i selvmotivation og selvledelse og blive en motiverende kollega, når René Nielsen ”Halv mand – helt menneske” holder foredrag ud fra emnet: Den motiverende kollega.

Oplev foredraget med René Nielsen og bliv en motiverende kollega.

Fortællingen om René Nielsen er historien om en mand, der var udsat for en ulykke, som i sig selv både var uhyggelig, hård og uretfærdig, men samtidig historien om en mand, der efter et kæmpe chok formåede at vende en voldsom forandring til en styrke. Det er historien om selv at tage ansvar og om, hvor langt vi kan nå, hvis vi proaktivt søger udviklingen.

Artiklen er opdateret 20. februar 2018