Mange har været utilfredse med, at de fik en robot i røret og selv skulle trykke sig frem i menuer, når de ringede til HK. Det har vi taget konsekvensen af, og fremover bliver telefonen taget af et menneske, som kan svare dig eller sende dig direkte til en, som kan.

Alle afdelinger har udpeget HKM-personer. HKM står for HK Medlemsservice, og på billedet kan du se de tre, som i HK Sydjylland tager de fleste opkald. Det er fra venstre Duygu Øzdemir, Manja Klima Iversen og Christina Sandholdt Petersen. De har glædet sig til at komme i gang.

Den tekniske del af løsningen virkede fint, og medarbejderne i HKM har allerede oparbejdet en vis rutine, så alle kan få opfyldt formålet med deres opkald så hurtigt og let som muligt. Telefonpasserne melder tilbage, at der heldigvis er stor tålmodighed hos dem, der ringer. De oplever også forståelse for, at i opstartsperioden kører tingene ikke helt så velsmurt, som de kommer til, når systemet er blevet hverdag.

Opkaldene er ikke jævnt fordelt men kommer i ”klumper”, og det betyder risiko for kø. Derfor er systemet indrettet så smart, at opkald til en afdeling med meget tryk på bliver sendt til andre afdelinger, hvor der er ledig kapacitet. De tre telefonpassere får derfor opkald fra hele landet, og du kan som medlem også opleve at få en fremmed dialekt i øret. HKM-folkene har arbejdet hårdt på at sikre, at det ikke gør nogen forskel for serviceniveauet.