Service er ikke længere et fag eller en jobfunktion. Service har udviklet sig til at være et begreb eller mind-set, som alle danske virksomheder bør have fokus på for at være konkurrencedygtige i fremtiden. Virksomhederne og medarbejderne skal turde udfordre det traditionelle servicekoncept, så der bliver plads til at skabe unikke serviceoplevelser.

Men hvad er god service, og hvordan ser service ud i fremtiden?
På HK/Privats faglige døgn 2.-3. juni 2018 sætter vi fokus på fremtidens service.

Tilmeld dig service-døgnet her!

Lørdag

kl. 11.00

kl. 11.05

kl. 11.55

Velkommen

Service i verdensklasse

Service spiller en stadig større rolle. Mindst 1,1 mia. kroner skifter hænder om året som følge af god/dårlig service (analysebureauet Wilke). Det er ikke længere nok som virksomhed at sælge et produkt. For at være konkurrencedygtig skal man levere meget mere end bare produktet, og her er service et afgørende parameter. Service er det, der gør forskellen på en god og en dårlig oplevelse.

Vi skyder konferencen i gang med et inspirerende oplæg af en af Danmarks førende eksperter inden for service – Søren Bechmann. Søren giver dig et unikt indblik i service anno 2018.

Call me – Danmarks bedste serviceorganisation 2017

Vi får besøg af Call me, som kommer og giver dig et enestående indblik i, hvad de helt konkret har gjort for at blive kåret til Danmarks bedste serviceorganisation 2017.

kl. 12.45 FROKOST
 kl. 13.30 Workshops

Efter frokosten er der 3 workshops på programmet. Du får mulighed for at deltage i 2 af dem. Du skal ved tilmelding vælge de 2 workshops, du gerne vil deltage i.

1) Wordengineering – dit valg af ord har stor betydning

På denne workshop bliver du du præsenteret for værktøjet wordengineering. Værktøjet udvikler din kommunikation og dialog med kunder og kollegaer. Wordengineering handler om at skabe en bevidsthed om de ord vi bruger, når vi kommunikerer. Dit valg af ord afgør, om det bliver en positiv eller negativ dialog – derfor er det vigtigt at vælge de rigtige ord.

2) Hvem er fremtidens kunder?
Bliv klogere på fremtidens kunder sammen med analysebureauet Wilke, som hvert år laver en omfattende undersøgelse af danskernes oplevelse af kundeservice. De kommer og deler ud af deres omfattende viden og giver dig et indblik i, hvordan fremtidens kunder og kundeservice ser ud.

3) Servicekultur – god service gør verden til et bedre sted at være

Du bliver introduceret til, hvad service og serviceydelse i virkeligheden er, og hvilken indvirkning det har på organisationen, medarbejderen og kunden. Derudover får du konkrete metoder og redskaber til at forstå og arbejde med din og virksomhedens servicekultur og mind-set.

Målet med workshoppen er, at du inspireres til at yde en lidt bedre service – og får nogle ideer med hjem, som du kan implementere “på onsdag”.

kl. 15.30 PAUSE - KAFFE OG KAGE
 kl. 16.00  Workshops

Runde 2

1. Wordengineering – dit valg af ord har stor betydning

2. Hvem er fremtidens kunder?

3. Servicekultur – god service gør verden til et bedre sted at være

kl. 18.00  Check-in
 kl. 19.00  Middag & mind-blowing underholdning

Søndag

kl. 07.00

kl. 09.00

kl. 10.45

kl. 12.00

MORGENMAD

Skab værdi med oplevelsesøkonomi

Det er ikke længere nok at sælge produkter, da der er mange produkter, som opfylder samme behov hos forbrugeren. Men hvad kan man som virksomhed så gøre, for at forbrugeren vælger dit produkt frem for konkurrentens? Man kan skabe en oplevelse rundt om produktet, men hvordan gør man det?

Dét bliver du klogere på, når adjunkt Frida Marie Jensen fra Professionshøjskolen Absalon kommer og deler sin viden om oplevelsesøkonomi.

Skab den gode (gæste)oplevelse

Vi får besøg af Tirpitz (Vardemuseerne), som i 2017 fik titlen som Danmarks bedste temamuseum. De kommer og deler ud af deres viden og erfaring med at arbejde målrettet med at skabe en unik gæsteoplevelse og museumsoplevelse.

Bliv en super-servicer

kl. 13.00 Tak for denne gang