Den årlige generalforsamling i HK Stat Sydjylland står for døren og byder blandt andet på valg af formand og tre bestyrelsesmedlemmer samt valg af delegerede til HK Danmarks ekstraordinære kongres 21. april 2018. Annette Godsvig Laursen genopstiller som formand, indtil videre uden modkandidater. Hun blev senest valgt for to år siden.

Her taler Annette Godsvig Laursen ved sidste års generalforsamling i HK Stat Sydjylland

- Generalforsamlingen det ene år er en generalforprøve og det andet år skal man bestå – det er knald eller fald. Det er altid med sommerfugle i maven, og sådan skal det også være. Det betyder jo, at man gerne vil genvælges, og at der er noget på spil, siger Annette Godsvig Laursen.

I år bliver generalforsamlingen indledt med et tankevækkende oplæg af foredragsholder, underviser og bestsellerforfatter Michael Kold. Under overskriften ”Lær at skabe positive forandringer” går han i dybden med, hvad forandring egentlig er, hvordan vi reagerer overfor forandringer, og hvordan vi kan forandre og udvikle os.

Foredragsholder Michael Kold holder oplæg

Michael Kolds foredrag er som et spejl, der vil få dig til at genkende dig selv, din situation, dine egne holdninger, dine forklaringer (og undskyldninger), samtidig med at du får helt specifikke og konkrete værktøjer, som du kan arbejde med, når foredraget er færdigt.

- Arbejdet i staten er præget af massive forandringer, og det er bestyrelsens tanke, at være med til at give nogle værktøjer til at skabe positive forandringer. Så kan det være, at vi hjælpe det enkelte medlem til at anvende værktøjerne på forandringerne i eget arbejdsliv, siger Annette Godsvig Laursen.

Hun forsikrer, at selv om der er et par vakante poster, behøver man ikke at frygte at blive valgt til bestyrelsen, hvis man ikke ønsker det. Der er allerede flere, som har tilkendegivet, at de ønsker at kandidere.

HK Stat Sydjylland byder på aftensmad kl. 18.00. Af hensyn til bespisningen skal vi bede om din tilmelding senest onsdag den 7. marts 2018

Når den er klar, kan du læse beretningen ved at klikke her

Tilmeld dig generalforsamlingen ved at klikke her