• Trafikstyring Aarhus, i daglig tale kaldet RFC Aarhus
  • Langå kommandopost
  • Trafikstyring København, i daglig tale kaldet RFC København H
  • Trafikstyring Sjælland, i daglig tale kaldet RFC Roskilde og FC Nykøbing F
  • Trafikstyring S-bane, i daglig tale kaldet Trafikkontrolcenter – S.

Der er tale om vores trafikledere på disse lokationer, hvilket vil betyde at der komme til at mangle personale til at sikre en sikker signalgivning til togene.

Det vil ramme hele S-banen, hele Sjælland inkl. Øresundstrafikken og landsdelstrafikken mellem København og Aalborg.

Vores indsats sker for at markere at nok er nok og at vi ønsker vores krav opfyldt ved forhandlingsbordet.

”Vi ønsker at vores indsats skal være tydelig, synlig og effektfuld med det samme. Vi er kede af at der er pendlere som kommer i klemme, men vi håber på deres forståelse. Det er bevidst at vi ikke tager hele området, men hvis ikke at der kommer gang i forhandlingerne, så er vi klar til at udvide yderligere” siger Afdelingsformand for HK Trafik & Jernbane Dennis A Jørgensen.

Der er indtil videre ikke udtaget ansatte i DSB til strejke. Det skyldes at DSB og regeringen lige før jul, besluttede at DSB skulle melde sig ind i den private arbejdsgiverforening Dansk Industri. Der er lige nu en sag i gang i arbejdsretten om dette og skulle denne falde ud til fordel for fagbevægelsen, så vil man ikke afvise at udvide konflikten til også at inddrage kollegerne fra DSB.

”Vi har nu en stor opgave med at gøre vores kollegaer klar til denne eventuelle konflikt, men vi er godt forberedt og har stor opbakning fra medlemmerne” afslutter Dennis Jørgensen.