Lisbeth og Mette Marie

Lisbeth Dybdahl Korsgaard (tv.) og Mette Marie Holm (th.) er stemmerne, der tager imod dit opkald, når du ringer til HK Midt. Væk er "tryk 1 for...", til glæde for medlemmerne.

- Jeg synes, at medlemmerne lyder meget tilfredse med det nye såkaldte HKM-system. Forleden havde jeg endda et medlem, der blev lidt forvirret og sagde ”…jeg plejer altså at trykke 4”, fortæller Lisbeth Dybdahl Korsgaard, der er en af stemmerne i det nye system:

- Ideen er, at vi aldrig bare smider folk af, men altid forsøger at finde den rette kollega, der kan hjælpe dem. Hvis kollegaen ikke er at træffe, så tager vi telefonen tilbage og finder en anden løsning. Folk er meget glade for at blive hjulpet på den måde.

I lære hos Tivoli

Lisbeth og HKM-kollegaen Mette Marie Holm, begge fra HK Midt, er blevet en del af det landsdækkende hold bag det nye telefonsystem. Mette oplever den samme positive respons fra de medlemmer, hun har i røret:

- Vi synes, det er vigtigt, at vi tager imod alle medlemmer på samme, positive måde med et ”Det er HK. Du taler med Mette. Hvad kan jeg hjælpe med?”. Jeg havde forleden et medlem, der sagde, at ”…hold op, hvor er det god service”, fordi vi finder de rigtige kolleger til dem, giver dem valgmuligheder og vender tilbage til dem, siger Mette, der samtidig er glad for, at hele holdet fik en rigtig god uddannelse, før systemet blev lanceret:

- Vi var blandt andet i Tivoli i København for at lære noget af dem og deres CEM, der står for Costumer Experience Management. Det var helt genialt og lærte os meget om at møde medlemmer lige der, hvor de er. Uanset hvor i landet de er fra. Uanset alder. Uanset om de er elever eller ledere. Vi har generelt været igennem et langt og bredt uddannelsesprogram, hvor vi har fået en masse uddannelse, samtaletræning og coaching i at hjælpe medlemmerne godt videre i telefonen. Vi er og skal for eksempel være gode til at høre, hvad vores medlemmer IKKE siger. Og ud fra det, de IKKE siger, skal vi spørge ind og guide dem videre.

Fra kærlighedserklæring til ledighedserklæring

Lisbeth og Mette føler begge, at de er landet i den rette funktion. For de kan godt lide at tale med mennesker og gøre en forskel for medlemmer:

- Jeg havde hundrede opkald forleden og synes, det er sjovt, fordi der ikke er to opkald, der er ens. Og så får vi mange sjove og søde kommentarer. For eksempel da et medlem for nylig bad om hjælp til at udfylde en kærlighedserklæring. Hun mente selvfølgelig en ledighedserklæring, men det var da rigtig sødt, genfortæller Mette en af de mange små positive oplevelser i telefonen, inden Lisbeth runder af:

- Det nye HKM virker bestemt til at være en succeshistorie for både medlemmerne, der ringer ind, og for de kolleger, vi stiller om til. For efter at have taget en indledende snak med medlemmet, inden vi stiller om, kan vi kort briefe vores kollega, hvad henvendelsen handler om. Det er en fordel for både medlemmet og kollegaen.

- Jeg kan samtidig, ligesom Mette, rigtig godt lide vores funktion, fordi det er et alsidigt job. Og fordi jeg føler, at jeg gør en forskel for de medlemmer, der ringer ind ved at finde den rette kollega til dem, booke et møde eller hvad vi nu kan hjælpe med. Det er utroligt tilfredsstillende for mig.

DU FÅR RABAT MED HK

Vi er mange. Faktisk over 200.000 medlemmer – og derfor kan vi lave stærke rabataftaler, som du har fri adgang til som en del af dit medlemskab. Du kan bl.a. spare mange penge på Alka-forsikringer. Som HK’er kan du desuden blive medlem af Forbrugsforeningen, hvor du får rabat på alt fra benzin og briller til tøj og isenkram.