Freya Eliasen

Freya Eliasen er blevet mere proaktiv efter at have deltaget i et lønforhandlingskursus ved HK. Nu glæder hun sig til næste lønsamtale, og er ved at aftale dato sammen med sin chef. (privatfoto)

- Jeg har blandt andet sagt til min chef, at jeg glæder mig til den kommende lønforhandling og er begyndt at aftale datoer med hende. Så jeg har klart taget en beslutning om at være mere proaktiv og følge op på tingene, fortæller Freya om den tilgang, hun fik med sig fra kurset hos HK Midt.

Fakta om løn: www.hk.dk/raadogstoette/loen

Professionelt og hyggeligt

- Det er altid en fornøjelse at komme i HK’s huse, i dette tilfælde i Odense, hvor det er meget professionelle mødelokaler. Det gør, at man som deltager føler, at tingene bliver taget seriøst. Det var samtidig nogle søde og meget dygtige undervisere, der gerne ville høre om os, så de kunne målrette undervisningen mod os, vores virksomheder og vores eksempler fra hverdagen. De skabte et godt rum for at stille spørgsmål på alle tidspunkter, og de forsøgte at gøre det hyggeligt samtidig med, at det var professionelt, siger Freya og fortsætter:

- Kurset var mit første i HK, men det var så god en oplevelse, at jeg allerede har meldt mig til flere kurser og arrangementer.

Fået en masse med

Udover den mere proaktive tilgang til lønforhandlinger, så føler Freya Eliasen, at hun og de øvrige kursister fik mange andre nyttige værktøjer med tilbage til deres arbejdsplads:

- Vi fik virkelig en masse konkret med os og noget, vi kan relatere til vores egen hverdag. Vi arbejdede undervejs med en konkret case, hvilket var mega godt, fordi det fjernede noget af usikkerheden omkring en lønforhandling, konstaterer Freya Eliasen, der samtidig anbefaler at læse bogen ”Lønforhandling for kvinder” og forskellige HK-materialer om emnet (bl.a. ”Sæt ord på dit job”), som blev udleveret på kurset:

- Både bogen og materialerne er interessante at læse og giver blandt andet et større kendskab til, hvad vores rettigheder er i forhold til en lønforhandling.

Du kan deltage i kurser og arrangementer

Vores kurser tager udgangspunkt i konkrete og aktuelle krav på arbejdsmarkedet. Du møder professionelle undervisere og oplægsholdere, der sikrer, at du får konkret viden med dig hjem. Så står du stærkere både fagligt, socialt og personligt, når du møder udfordringer i hverdagen. Du får det som en del af dit medlemskab - det eneste, det koster dig er din tid.