Katharina Hauge Antonsen

En fælles løsning må og skal der arbejdes for ved forhandlingsbordet i Forligsinstitutionen. Det er langt at foretrække frem for strejke. Vi er lige nu sat lidt på standby og venter på nyt fra vores topforhandler, men der er tavshed omkring forhandlingerne. Så i skrivende stund er der ikke mulighed for at sige om parterne stadig forhandler eller om strejke er en realitet.

Vi har arbejdet for en konstruktiv forhandling siden overenskomstforhandlingerne gik i gang, men det ser ud til at arbejdsgiverne ikke har villet være med. Og det ser desværre ud til at arbejdsgiverne ikke føler sig forpligtet til at få den danske model til at fungere. Det er ærgerligt.

Jeg håber ingen er i tvivl om hvorfor vi presser hårdere på ved overenskomstforhandlinger denne gang, det handler ganske enkelt om lønfremgang. Krisen er forbi, og vi som offentligt ansatte skal have del i opsvinget. Fordi vi skal anerkendes for den indsats, vi yder hver dag.

Vi har netop overstået en fantastisk generalforsamling i Aalborg Kongres og Kultur Center. Der er ingen tvivl om at der er traditioner forbundet med dagen, og der er som altid fin tilslutning. I skal have tak for jeres tillid til mig som formand for HK Kommunal i Nordjylland, og at jeg kan fortsætte mit arbejde for jer og sammen med jer.

Bedste hilsner
Katharina Hauge Antonsen