Uddrag af bestyrelsens mundtlige beretning ved formand Hanne K. Mathiasen.

HK Handel Sydjyllands formand hedder fortsat Hanne K. Mathiasen. På organisationens generalforsamling tirsdag den 20. marts blev hun under store klapsalver genvalgt til posten. Der var ingen modkandidater.

- Jeg er stolt og glad for den tillid, medlemmerne har vist mig, og jeg glæder mig til at tage en ny tørn for dem, siger Hanne K. Mathiasen.

Udover at være formand for HK Handel Sydjylland er Hanne K. Mathiasen også næstformand i HK Handel på landsplan.

I sin mundtlige beretning på generalforsamlingen talte hun blandt andet om vigtigheden af at forberede sig til fremtidens arbejdsmarked.

- Nye teknologier giver nye og ændrede arbejdspladser. Nogle arbejdspladser forsvinder helt og andre flytter andre steder hen. Er vi heldige, bliver de inden for landets grænser. Men uanset hvad, så vil der de kommende år ske mange forandringer. Det gør det vigtigere end nogensinde for vores medlemmer, at de hele tiden efter- og videreuddanner sig, så de lærer nye kompetencer og dermed vedbliver at være attraktive på et arbejdsmarked i konstant forandring, sagde hun.

På generalforsamlingen var der også valg til HK Handel Sydjyllands bestyrelse. Her blev Pia Klint Mortensen, Lone Marianne Hansen og Vibeke Kjær Jespersen genvalgt, mens Jimmy Harbo er nyt bestyrelsesmedlem. Som suppleanter blev valgt Pernille Bergmann Jepsen, Jørgen Madsen og Camilla Damgaard.