”Vores fragtkunder sætter pris på punktligheden, stabiliteten og det høje serviceniveau, vi tilbyder for at leve op til vores ry som Øresunds flydende bro. Vi ved også, at kunderne lægger vægt på, at vi er den korteste vej over Øresund og sparer dem for op til 50 km af transporten hver vej. Udover miljøgevinsten betyder det nemlig lavere omkostninger, mindre køretid og samtidig en mulighed for, at chaufføren får et lille hvil på overfarten, ” siger Head of Freight Peter Kesting fra HH Ferries Group.

Rederiet Færgens trafiktal for 2017 viser også solid vækst skriver Danmarks Transport Tidende. Det skyldes blandt andet en fremgang i lastbil- og bustrafikken på rederiets færger, der steg med 0,7 procent i det forgangne år. Men også øget ø-turisme fylder de danske færger.

At turismen på de danske øer øges glæder bestyrelsesmedlem Eigil Johannesen. ”Det er især godt, hvis færgernes positive udvikling øger andre turismebrancher, som også er en del af branchesektionen. Og hvis sæsonen kan udvides, betyder det jobs i længere perioder end den traditionelle højsæson. Det må vel kaldes en win-win”.