Siden slutningen af september sidste år, hvor det blev muligt at booke en karrieresamtale, har 105 medlemmer benyttet sig af tilbuddet.

Karrierevejlederen er Hanne Lund-Nielsen, og medlemmerne af HK MidtVest har mulighed for at booke en individuel samtale med hende på 45 minutter.

Der er karrieresamtaler tre gange om måneden. De foregår på skift i de fem byer Herning, Viborg, Skive, Holstebro og Ringkøbing, og det er gratis at benytte sig af medlemstilbuddet.

- Karriere er meget mere og andet end at nå til tops i organisationen. Det kan være at opnå nye arbejdsopgaver, tage en efteruddannelse eller få et nyt job. Karriere er også, at du trives med dit job og dine arbejdsopgaver, fortæller Hanne Lund-Nielsen, der siden 1. januar 2017 har haft 262 henvendelser fra medlemmer, der ønsker at tale karriere.

Hanne Lund-Nielsen

Som karrierevejleder kan Hanne Lund-Nielsen blandt andet hjælpe med: At blive afklaret og klædt på til jobskifte og yde personlig sparring på ansøgning og CV.

En del af samtalerne er foregået i telefonen, men mange medlemmer har desuden valgt at booke en individuel karrieresamtale med Hanne Lund-Nielsen.

Som karrierevejleder kan Hanne Lund-Nielsen blandt andet hjælpe med: At blive afklaret og klædt på til jobskifte, yde personlig sparring på ansøgning og CV, give sparring inden jobsamtalen, blive afklaret om præferencer og kompetencer, give sparring inden MUS-samtalen og give inspiration til relevant efter- eller videreuddannelse herunder, hvordan udgifterne til efteruddannelse kan blive dækket.

Arbejdsmarked i forandring

- Vores medlemmers jobsituation forandrer sig. Der er nye behov, og derfor skal vi selvfølgelig tilpasse os i HK, så vi afspejler den virkelighed, vores medlemmer er en del af, lyder det fra Inger Stranddorf, næstformand for HK MidtVest.

- Uddannelser forældes hurtigt, og derfor skal vi motivere til, at alle bliver ved med at udvikle deres kompetencer. Det handler om livslang læring. Udvikling i arbejdslivet er afgørende i en tid, hvor arbejdsmarkedet forandrer sig hurtigt. Derfor har vi i HK besluttet at have ekstra fokus på karriere og uddannelse og gøre en ekstra indsats for at hjælpe vores medlemmer med at blive klar til nye muligheder, og det er dejligt, at medlemmerne har taget godt imod tilbuddet om karrierevejledning, siger hun.

Inger Stranddorf

- Uddannelser forældes hurtigt, og derfor skal vi motivere til, at alle bliver ved med at udvikle deres kompetencer. Det handler om livslang læring, siger Inger Stranddorf, næstformand for HK MidtVest.

Sådan får du vejledning

hk.dk/karrieresnak er der mulighed for at se mere om Hanne Lund-Nielsen, og hvad hun som karrierevejleder i HK MidtVest kan tilbyde.

Det er også her, at karrieresamtalerne kan bookes.

Medlemmerne af HK MidtVest kan foruden Hanne Lund-Nielsen kontakte HK’s karrieretelefon på 3330 4460, hvor vejledere sidder klar ved telefonen alle hverdage kl. 13.00-16.00.

Det har 204 medlemmer af HK MidtVest valgt at gøre siden 1. april 2017 for at få sparring på blandt andet ansøgning og CV. Se mere om, hvad Karrieretelefonen kan tilbyde på hk.dk/karrieretelefonen

Artiklen er opdateret 16. april 2018