Dagli' Brugsen

- Vi står klar til at hjælpe de opsagte medlemmer videre i deres arbejdsliv, siger HK Handels faglige sekretær, Louise Holm Sommer. Foto: Scanpix

Coop Danmark har besluttet at lukke 16 butikker. Knap 300 medarbejdere bliver berørt af lukningerne, og de har alle fået besked om, at deres butik lukker.

- Det er beklageligt, at så mange medarbejdere mister deres job, men vi står klar til at hjælpe de opsagte medlemmer videre i deres arbejdsliv. Både i forhold til at svare på spørgsmål om rettigheder i forbindelse med opsigelser, i forhold til jobsøgning, og i forhold til at afdække den enkeltes ønsker og behov for udvikling. De opsagte medarbejdere på HK-overenskomst har for eksempel ret til uddannelse i op til syv uger via Kompetencefonden, siger Louise Holm Sommer, faglig sekretær i HK Handel med ansvar for Coop.

De 16 butikker lukker efter planen ved udgangen af juni i år. Coop vil forsøge at finde andre job til så mange som muligt andre steder i Coop.

Kontakt os, hvis du er blevet opsagt

Er du en af de berørte medlemmer, så husk, at du er garanteret en personlig samtale med en HK-rådgiver inden for 24 timer på hverdage, hvis du lige er blevet opsagt. Ring til os på
 7011 4545.
Du skal også være opmærksom på, at du som opsagt har særlige overenskomstsikrede rettigheder med mulighed for ekstra uddannelse.

Her lukker butikkerne

Coop lukker 15 Dagli' Brugser og LokalBrugser over hele landet. Det drejer sig om disse butikker:

Hornsyld
Gørding
Taulov
Nykøbing Mors
Thisted
Resen
Ullerslev
Årslev
Arden
Holbøll Plads, Aalborg SØ
Suldrup
Hjortekær
Smidstrup Strand
Kragelund
Viborg
Udover disse 15 butikker lukker Brugsen på Amagerbrogade i København også.

Læs mere om HK KvikStart